100 klasszikus Mini kap elektromos hajtást

100 klasszikus Mini kap elektromos hajtást

Méregdrága lesz - lehet tippelni, ennek ellenére hány perc alatt kapkodják majd el.

Igazi hipszterálom válik valóra hamarosan: a Swind restaurátorcsapat 100 Minit kap szét, majd varázsol elektromos hajtásúvá. A forma marad, vagyis épp ez a poén az egészben – ki ne akarna magának egy szeletet az autótörténelemből, úgy, hogy az a szelet a megfelelő részein a mához van igazítva?

Na most a furcsa kanyar a sztoriban, hogy magának az őscégnek is volt már próbálkozása az elektromos  kocsizásban – a 2018-as New York-i szalonon mutatták be a 38 lóerővel rendelkező, villanymotoros-klasszikus modellt, amiből kihajítottak mindent (kipufogót, benzintartályt) az eredeti súly megtartásának érdekében. A lítium-vas-foszfát akkumulátorcsomagot a hátsó üléssor helyére szerelték, így a végsebessége 120 km/h körül alakult, egy töltéssel pedig valamivel több, mint száz kilométert tudott megtenni a háztartási 220-ra is rádugható masina.

Ebből azonban csak egyetlen példány készült, most azonban a Swind 100-at tesz hozzá (ha nem is pont ebből a modellből). Az egyetlen apró hátránya a dolognak, hogy a gép jelen állás szerint drágább lesz, mint egy Audi E-tron, viszont nyilván lesz, akinek ez nem hátrány: 79 ezer fontért jár egy kisszériás, ezer éve nem gyártott, 108 lóerős villanymotorral pimpelt, mégis klasszikus Mini, amit – mivel a benzintank itt is kikapásra kerül – jóval nagyobb csomagtérrel látnak el, mint az eredetit. A hatótáv ugyan alig 200 kilométer, de hé, ki mondta, hogy megéri vele a városon kívülre kerülni? A fűtött bőrülés, a klíma, az USB-csatlakozó, a navigáció és a retro-futurisztikus, kapcsolós-gombos beltér különben sem való „falura” – előre látjuk, melyik réteget célozzák be a géppel a gyártók.

 

A kép forrása: www.e-cars.hu