136 lóerős dízel-motort kap az Opel Astra GTC

136 lóerős dízel-motort kap az Opel Astra GTC
Ugyan az Opel Astrák legtöbbje esetében már választható volt az 1,6 literes CDTI motor, az Opel Astra GTC esetében csak most lett elérhető ez a motor-változat.

Az új dízel-erőforrás az 1,7 literes CDTI motort váltja, nem is akárhogyan! Az új verzió mindenben sokkal jobb: hat lóerővel és 20 Newtonméterrel veri az 1,7 literes elődöt, ugyanis 136 lóerős és 320 Newtonméteres nyomatékú.

Az alumíniumból készült új turbódízel motor az Astra GTC átlagfogyasztását 4,1 literesre tornázza le száz kilométeren, károsanyag-kibocsájtása pedig 109 gramm széndioxid kilométerenként. Ezzel az erőforrással a GTC álló helyzetből 100 kilométeres óránkénti tempóra 10,2 másodperc alatt gyorsul, 80-ról 120-ra pedig az ötödik sebességben 8,9 másodperc alatt - tehát 1,6 másodperccel gyorsabban, mint a lecserélt motorral ellátott jármű. Az új erőforrással ellátott Astra GTC végsebessége 198 kilométer óránként.

Az új motor Start/Stop, valamint fékenergia-visszanyerő rendszerrel van ellátva, a hatsebességes kézi váltója pedig kényelmesebb váltásérzetet kelt. Az 1.6-os CDTI motor az első az Astrák választékában, amely megfelel az Euro 6-os standardoknak. Az Opel állítása szerint emellett a dízel-erőforrások közül ez a legcsendesebb változat.

Az Opel Astra GTC az új motorral 24 390 eurós kezdő árral vásárolható meg Németországban.