„Csendben” átlépte az 1000 lóerőt az Aston Martin Valhalla

„Csendben” átlépte az 1000 lóerőt az Aston Martin Valhalla

Kicsit késésben van az Aston Martin már 2019-ben belengetett szupersportautója, a Valhalla, de a patinás brit gyártó a minap hivatalos oldalán jelezte: a már gyártásban lévő Valkyrie „kistestvérének” szánt hibrid jármű fejlesztése már a célegyenesbe fordult. A friss közleményből „mellesleg” kiderült az is, hogy a márka legelső sorozatgyártású középmotoros kocsija az előzetes tervekhez képest jócskán erősebb lesz, ezzel átugorja a címben említett bűvös határt. Az Auto Check Center szervizhálózat új bejegyzésében a vállalat szerint a mindennapok során is jól használható kétülésessel foglalkozunk.

Kezdjük azzal, hogy ha egy kocsi designjáért a világverő Red Bull Formula–1-es autók tervezője, Adrian Newey felel, akkor „nagyon rossz” már biztosan nem lehet. Az Aston Martin Valhalla (amely a nevét arról a helyről kapta, ahová a csatában elesett harcosok lelke kerül a skandináv mitológiában) fejlesztése ezenkívül is számos ponton támaszkodott az F1-es mérnökök szakértelmére, ami többek közt a karbonszálas anyagok gazdag használatában, rendkívül hatékony aerodinamikai megoldásokban és a figyelemre méltó teljesítményben testesül meg.

Kezdetben arról lehetett olvasni, hogy a gyártó a saját 3.0 literes, V6-os erőforrását építi be az autóba, azonban végül a Mercedes-AMG-től érkező, 4.0 literes, nyolchengeres, ikerturbós motorra esett a választás. Ezt egészíti ki 3 villanymotor (ebből 2 az első tengelyen, egy pedig a váltóban kapott helyet) amelyek 15 kilométer erejéig – maximum 130 km/h-s sebességgel – tisztán elektromos üzemmódban is tudják mozgatni a Valhallát. Eddig úgy volt, hogy az Astonnál ebből a hibrid rendszerből 950 lóerőt tudnak kihozni, de most kiderült, az új irányszám immár 1012 lóerő – és mellé 1000 Nm-es csúcsnyomaték.

A fentieknek köszönhetően a kocsi 2,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 350 km/h-t. A finoman szólva sem mindennapi adatok ellenére a cég hangsúlyozza, a Valhalla sokkal inkább megfelel egy „átlagautós” igényeinek, mint versenypályákra szánt rokona, a Valkyrie. Ennek megfelelően a rövidesen debütáló jármű kabinja tágasabb és kényelmesebb, az ülések mögött pedig még némi csomagtér is található.

A nyolcsebességes, dupla kuplungos automata váltóval felszerelt, nagyjából másfél tonnás újdonság első kész példányai várhatóan jövőre gördülnek le a futószalagról. A médiában szereplő információk alapján minimum 800 ezer dollárért (forintban kifejezve csak nem 300 millióért) árult Valhallából eredetileg 500 darabot kívánt gyártani az Aston Martin, ám – bizonyára a jelentős érdeklődést látva – ezt mostanra 999-re emelték. Érdekesség, hogy bár a hivatalos premier még mindig várat magára, a Valhallát már több millióan láthatták, a prototípusa ugyanis egy jelenet erejéig – sok más márkatársához hasonlóan – feltűnt a legutóbbi James Bond-filmben. Ott egyelőre csak egy helyben állt, azonban könnyen lehet, hogy a következő 007-es moziban már élesben is bevetik.