„Félig kínai” villanyszedánt hoz Európába a Mazda

„Félig kínai” villanyszedánt hoz Európába a Mazda

Javában tart a Brüsszeli Motor Show, amely természetesen ezúttal is bővelkedik a nagy bejelentésekben. Ezek közül is az egyik legizgalmasabb, hogy a Mazda néhány hónapon belül az európai kereskedéseiben is elérhetővé teszi az Ázsiában tavaly debütált EZ-6 modelljét, méghozzá 6e néven. A 100%-ban elektromos szedán a hírek szerint átesett néhány módosításon annak érdekében, hogy jobban megfeleljen az itteni vásárlók igényeinek és ízlésének. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében a Tesla Model 3 egyik nagy riválisának szánt kocsit igyekszünk röviden bemutatni.

Az ötajtós, „lejtős hátú” jármű a Mazda és a kínai Changan Automobile közös fejlesztése: a hivatalos kommunikáció szerint a globális piacon kevésbé ismert csungkingi cég elsősorban az elektromos rendszereken és az utastéri okos megoldásokon dolgozott, míg a japánok főként a teljesítményhez kapcsolódó részletekért és a designért voltak felelősek. Ez utóbbit alighanem sokan megnyugvással olvasták, és a 6e formavilága első ránézésre valóban méltó is a Mazda emblémájára. A keret nélküli ablakok, az alacsony tetővonal és az aktív hátsó spoiler ráadásul egészen sportos külsőt kölcsönöznek az autónak.

A 4,92 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,49 méter magas szedán kínai változata háromféle akkumulátorral kapható, de Európába a jelek szerint csak a két nagyobbat hozza el a vállalat. A 68,8 kWh-s kapacitású csomag esetén a hatótáv 483 kilométer, míg a 80 kWh-s pakk vonatkozó adata 555 kilométer. A Mazda ígérete alapján a 10-ről 80%-ra történő újratöltés 200 kW-os gyorstöltővel alig 20 percet vesz igénybe – a 6e egyik különleges megoldásaként pedig a töltés állapotát a hűtőrács körüli LED világítás mértékéből lehet nyomon követni.

Teljesítmény terén nem meglepő módon a hatótávval ellentétesek a számok: a 80 kWh-s aksi esetén 244 lóerőt képes produkálni a villanymotor, a 68,8 kWh-ssal azonban 255 lóerő állhat a sofőr rendelkezésére. Ez utóbbi variáns álló helyzetből 7,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, végsebessége pedig 175 km/h. A csúcsnyomaték mindkét esetben 320 Nm.

Érdekesség, hogy az EZ-6 Kelet-Ázsiában a tisztán elektromos mellett hatótávnövelt hibrid verzióban is kapható. Ebben a hajtásról egy 218 lóerős villanyerőforrás gondoskodik, míg az 1.5 literes, önmagában 95 lóerős benzinmotor feladata a 18,9, illetve 28,4 kWh-s akkumulátor töltése. Az így megállás nélkül akár 1300 kilométer megtételére is képes kivitel viszont az eddigi információkat alapul véve nem lesz az európai paletta része.

A vadonatúj, hátsókerék-meghajtású villanyszedán a tervek szerint már idén nyáron rendelhető lesz a kontinensünkön. A Mazda6e leendő árát egyelőre hivatalosan nem hozták nyilvánosságra, a külföldi sajtóban mindenesetre 45 ezer eurós (átszámítva kb. 18,6 millió forintos) indulóösszegről lehet olvasni.