„Forgalommal szemben”: jönnek a benzinmotoros Mini Cooperek!

„Forgalommal szemben”: jönnek a benzinmotoros Mini Cooperek!

Az utóbbi években egymást érik az olyan hírek, amelyek arról szólnak, hogy egy belsőégésű erőforrásokkal felszerelt autónak elkészül az elektromos (vagy legalábbis hibrid) verziója. Ebből a szempontból már-már kuriózumként hat, ha egy kocsi ellentétes utat jár be, márpedig az aktuális Mini Cooperekkel most valami ilyesmi történt. A legendás jármű legfrissebb korosztálya a közelmúltban kizárólag villanymotorokkal debütált, ám a minap hivatalosan bejelentették, hogy érkeznek a hagyományos variánsok is. Ezekre is kitérünk az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában.

A Mini nevet 1959-ben ismerte meg a világ, a kétajtós városi kocsi pedig az évtizedek során nemcsak a brit popkultúrának lett szerves része, de egy több mint 100 nemzetközi szakértőből álló zsűri a 20. század második legnagyobb hatású autójává is megválasztotta (a Ford T-modell után, de a Citroën DS és a Volkswagen Bogár előtt). A teljesítményre kihegyezett változatai révén a ’60-as években jelentős ralisikereket is arató (háromszor nyerték meg vele a kultikus Monte Carlo Rally-t) típus újkori története 2000-ben indult, immár a BMW csoport égisze alatt.

A designt illetően a hagyományaikhoz nagyrészt hűséges Minik azóta a negyedik generációjukban járnak, amely a bevezetőben említett módon tavaly ősszel mutatkozott be, méghozzá két, egyaránt tisztán elektromos verzióval (Mini Cooper E és SE). Ez a paletta bővült tehát most az indulómodellt jelentő Cooper C-vel, valamint a sportosabb Cooper S-sel.

Előbbiben egy 156 lóerős teljesítményt és 230 Nm-es csúcsnyomatékot felvonultató, háromhengeres benzinmotor kapott helyet, ami 7,7 másodperces 0-100-as sprintre elegendő. A dinamikusabb kivitel benzines erőforrása már négyhengeres, a kulcsadatok pedig 204 lóerőre és 300 Nm-re nőnek, az iménti gyorsulási idő pedig 6,6 másodpercre rövidül. A gyártó által most közölt, irányadó fogyasztási érték 5,9-6,5 liter/100 km a „C”, és 6,1-6,7 liter/100 km az „S” esetén.

Nem meglepő módon a külső jegyeket illetően a legfőbb különbség a korábbi elektromos és a mostani benzines változatok között, hogy az újdonságokon zárt helyett nyitott hűtőrácsok díszelegnek. Az alapértelmezetten is fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt vadiúj Mini Cooperek négyféle felszereltségi szinttel (Essential, Classic, Favoured és JCW) lesznek elérhetők Európában, várhatóan már 2024 tavaszától. Végezetül érdemes megemlíteni, hogy bár a Minik – már csak méretüknél fogva – soha nem tartoztak az ideális „költözős” autók közé, a mérnökök most igyekeztek kitenni magukért ilyen téren is: a Cooper C és S modellek normál esetben 210 literes térfogatú csomagtere a hátsó üléssor ledöntésével 725 literesre bővíthető.