Az 500X gyakorlatilag a Renegade-nek az olasz verziója lesz, hiszen mindkét autótípus ugyanarra a platformra épül és mindkettőt az olaszországi Melfiben található gyárban fogják összeállítani.
Az 500X-es modell már része a Fiat márka új, ötéves fejlesztési terveinek. Ugyanezen tervek alapján 2015 végén egy sportautó bemutatására készülnek, és ha hinni lehet a pletykáknak, ezt a Mazdával közösen fogják fejleszteni.
A fejlesztési tervnek két része van: egyrészt érzelmekre ható autókat akar a Fiat gyártani, a másik részben pedig a racionális gondolkodásnak megfelelő járműveket rukkol majd elő. Az „érzelmes" autók közé tartozik az 500X-es szabadidőjárgány és a készülő sportautó is.
A „racionális" autók legismertebb képviselője a Panda, de a tervek szerint más olcsó, de nem low-costos autót is piacra fognak dobni. Ebbe a kategóriába tartozik a Bravo, amit szintén 2015 végére harangoztak be - előbb a szedán, 2016-ban pedig a break és hatchback verzió is piacra kerül. A Fiat tervei között szerepel 2016-ban a Punto utódjának a bemutatása, amit egy kompakt crossover követ majd 2018-ban. Ebben az évben jelenik meg a Panda új generációja is.
Ezekkel az új autókkal a Fiat 1,9 millió egységre szeretné növelni a termelését a 2018-as évre.