A földgázból veszi ki a haladást – befutott a Seat Arona TGI

A földgázból veszi ki a haladást – befutott a Seat Arona TGI

Ez már a negyedik „nem úgy gázos” modell a Seat kínálatában.

Autóipari hiánypótlásnak is tekinthető a modell, ami most kigurult Martorellből - az Ibiza, a Leon, és a Mii után ugyanis újabb CNG-üzemű gépkocsit rakott össze a SEAT, mégpedig egy SUV-ot. 

Mondanánk, hogy sűrített földgázzal guruló szabadidő-autó eddig kevés volt az utakon, de ez nem lenne igaz, mert egyáltalán nem volt ilyen – a környezetbarát járműben- eddig láthatóan senki nem látott fantáziát.

Most azonban itt a spanyolok egyliteres, háromhengeres turbómotorjával 90 lovat és 160 Nm nyomatékot leadó, 172 km/óra végsebességre tervezett Arona TGI-je. A crossover, benzin-CNG üzemű gép benzinnel 160-, míg a padló alatt elhelyezett három CNG tartályba töltött földgázzal 400 kilométert képes megtenni – fontos, hogy a benzint csak akkor használja el a motor, ha a földgáz teljesen kiürült. A négyféle felszereltségi szintben választható - Reference, Style, Xcellence és FR – Arone TGI így nem csupán környezetbarát, hanem a legmodernebb innovációs eszközökkel felszerelt választás lehet.

És akkor térjünk ki a CNG betűkód egy nagy és egy kisebb de nehezen megkerülhető hibájára. Az egyik a hideg idő – a SEAT -10 fokig árazta be a az Arona TGI indíthatóságát, ami nem hangzik különösebben vészesnek a havonta megdőlő melegrekordok fényében. A másik azonban a finoman szólva foghíjas, és lassan bővülő kúthálózat, ami miatt az autó magyarországi, rendeltetésszerű – tehát tartós CNG üzemben végzett – használata kérdéses, vagy komoly útvonaltervezést igényel. A masina a Párizsi Autószalonon mutatkozik majd be – alig várjuk, hogy láthassuk.