Napokon belül itt a hazai Formula–1 rajongók által legjobban várt verseny, azaz a Magyar Nagydíj. A hétvégi futamot felemás előjelekkel várja az idény két legnagyobb favoritja: Charles Leclerc (Ferrari) legutóbb Franciaországban saját hibájából kiesett, így Max Verstappen (Red Bull) előnye az „ölébe hullott” győzelemmel immár 63 pont a tabellán. Ennek ellenére a mogyoródi viadal előtt az olasz istállónál sokkal bizakodóbbak – igaz, az időjárás könnyen átírhatja az előzetes forgatókönyveket!
Kezdjük azzal, hogy bár hajlamosak vagyunk „természetesnek” venni, hogy a világ legnépszerűbb autós szériája évről évre ellátogat hazánkba, a trendeket figyelve ez óriási fegyvertény. Az amerikai és ázsiai helyszínek sorban állnak a rendezésért, Európában pedig olyan, sokáig fix pontnak tűnő versenyek tűntek el, mint a Német Nagydíj, de a francia vagy épp a belga helyszín sorsa sem eldöntött. Ehhez képest a Hungaroringen 1986 óta megszakítás nélkül tiszteletét teszi a „száguldó cirkusz” (és jelen állás szerint ez 2027-ig így is marad), ezzel Monaco és Monza után ez számít a harmadik legrégebb óta, folyamatosan használt pályának.
Ami a mostani futamot illeti, szakértők az aszfaltcsík karakterisztikája és az idei évben látottak alapján egyértelmű Ferrari-dominanciára számítanak. Még Verstappen is úgy fogalmazott a minap, hogy ezúttal „nincs esélye” a Ferrarik ellen, amelyek a versenynaptár egyik legkanyargósabb pályáján biztosan előttük lesznek.
„Nem pusztán a győzelemért utazunk Magyarországra, hanem az első és a második helyért”. Ezt már a maranellóiak csapatfőnöke, Mattia Binotto nyilatkozta, hozzátéve, hogy új fejezetet kell nyitniuk a franciaországi csalódás után, mert a vb-cím még nem dőlt el. Az tény, hogy a hátralévő 10 futamon papíron könnyedén be lehet hozni Leclerc 63 pontos hátrányát, igaz, ehhez a nekik kedvező pályákon már nem nagyon hibázhatnak – kezdve a Magyar Nagydíjjal.
A hétvége másik nagy kérdése lesz, hogy az egyre inkább magukra találó Mercedesek folytatják-e a felzárkózást a két élcsapatra. Lewis Hamilton, aki rekordot jelentő 8 alkalommal győzött a Magyar Nagydíjon, Franciaországban még azt mondta, a Red Bull és a Ferrari „másik ligában játszanak”, ettől függetlenül a legutóbbi 2-3. helyezésük azért bizakodásra adhat okot a szurkolóiknak.
Hamiltonon kívül a mostani mezőnyből Sebastian Vettel (2015, 2017), Fernando Alonso (2003), Daniel Ricciardo (2014), valamint az előző szezon talán legnagyobb meglepetését szállító Esteban Ocon (2021) tudott már diadalmaskodni a Hungaroringen. Ha abból indulunk ki, hogy a meteorológiai előrejelzések szerint a szombati időmérő idején nagy eséllyel érik el zivatarok a pályát, és a vasárnapi futam idején is van kilátás csapadékra, még az sem kizárt, hogy a tavalyihoz hasonló kiszámíthatatlan csatát láthatunk majd a 37. Magyar Nagydíjon – amelyre egyébként már április elején elkelt az összes jegy.