Az autót csak a gyártó országban fogják kereskedelmi forgalomba hozni. A cégcsoport legfelsőbb vezetése azért döntött a piac és a modellválaszték szűkítése miatt, mert a Lancia Olaszországon kívül egyáltalán nem számít népszerű autónak - írja a Bloomberg.
2016-tól kezdődően a Lancia csak az Ypsilon modellt fogja gyártani. A döntés értelmében a Delta autótípus gyártását már ettől az évtől kezdődően csökkentik és megszüntetik, a Voyager egyterű gyártásának beszüntetése 2015-re várható. Kompenzációként az Ypsilon modell a jövő évben egy alapos ráncfelvarráson fog átesni.
A Lancián belüli átszervezések mellett akkor döntött a Fiat Chrysler Automobiles, amikor a 2013-as eladási statisztikák összeállításakor kiderült, hogy az előző évhez képest az eladások 20 százalékot estek, az eladott autók száma pedig 75 000 gépjárműre csökkent - ebben pedig szerepelnek a Lancia által értékesített Chrysler autók is.
Sok elemző felteszi a kérdést: miért nem szüntetik meg teljes egészében a Lancia autómárkát? Az ok kapcsolatban állhat a cégcsoport azon tervével, amely az Alfa Romeo márka feltámasztásáról szól. Valószínűleg addig életben tartják a Lanciát, amíg az Alfa erőre nem kap.