A Toyota hivatalosan is bemutatta a negyedik generációs Prius műszaki jellemzőit
Az újdonságot az újfajta TNGA platformra építik, a motor pedig megegyezik a jelenlegi Prius erőforrásával – ám komoly fejlődésen esett át főleg a hatékonyság szempontjából.
Az új Prius motorházteteje alatt a már ismerős négyhengeres 1.8-as VVT-i benzines motor található, melynek 40 százalékos lett a termikus hatásfoka. A változtatások hatására a Toyota mérnökei szerint az autóban elhelyezett erőforrás akár egy dízelmotorral is felveheti a versenyt. Ami a DOHC motor kapacitását illeti, 5200-s fordulatszámon 97 lóerő teljesítményű, 3600-as fordulatnál pedig 142 Nm nyomatékú.
A benzines motor mellett az autó meghajtásán dolgozik egy 73 lóerős, újragondolt és újrapozicionált elektromotor is, amit egy NiMH akkumulátor lát el energiával. Az akkumulátor a hátsó ülések alatt helyezkedik el, ezzel pedig jelentősen nőtt a csomagtartó befogadóképessége.
A változtatásoknak és újításoknak köszönhetően a negyedik generációs Toyota Prius fogyasztása 18 százalékkal jobb az előző verzióhoz képest.