Az autót látva mindenképp azt kell mondanunk: a japán autógyártó a tervezéskor mindent megtett annak érdekében, hogy igazi versenyhelyzetbe kerüljön a német autóval. A kompakt autók között ugyanis a Pulsar rendelkezik a legnagyobb tengelytávolsággal (2700 mm), a hátsó ülésen ülők lábának az új autóban van a legnagyobb hely (692 mm) és a csomagtartó is a legnagyobb - 385 literes. Ráadásul a csomagtér a hátsó ülések mozgatásával 1395 literesre bővíthető!
A Pulsar másik erős pontja a felszereltsége, már a standard felszereltségi szintű járműben megtaláljuk a légkondicionálót, az elektromos ablakemelőket, hat légzsákot, a start-stop rendszert, a gumikban a légnyomást figyelő berendezést és az 5 hüvelykes képátmérővel rendelkező Advenced Drive-Assist rendszert.
A Pulsar megjelenésekor két turbómotorral érhető el. A benzines 1,2 literes és 115 lóerős, míg a dízel 1,5 literes és 110 lóerős. A 2015-ös év elejétől a Nissan nagyobb motorválasztékot ígér - elérhető lesz például az 1,6 literes és 190 lóerős benzinmotor, valamint a leggazdaságosabbként emlegetett dízel. Erről a Nissan azt állítja, hogy százon csak 3,6 liter üzemanyagot fogyaszt majd és károsanyag-kibocsájtása csak 94 gramm széndioxid lesz kilométerenként.