A terep sem jelent akadályt a legújabb Lamborghininek

A terep sem jelent akadályt a legújabb Lamborghininek

Egy ideje tudvalevő, hogy a 2014-ben debütált Lamborghini Huracán szuperautó pályafutása rövidesen véget ét, és a helyét egy 8 vagy 10 hengeres „hagyományos” motor köré épülő, plug-in hibrid technológiájú kocsi veszi át. Az olasz gyártó addig is gondoskodik a stílusos búcsúról, a közelmúltban megismert, utcai használatra szánt Tecnica és a versenypályára kihegyezett GT3 EVO2 után ugyanis most a Sterrato nevű speciális kiadással lepték meg a rajongókat. Ha eláruljuk, hogy az újdonság neve olaszul „földutat” jelent, akkor alighanem kitalálható: a kétajtós kupé terepre hangolt verziójáról van szó!

A Sterrato ötlete egyébként nem teljesen új keletű, a Lamborghini ugyanis már 2019-ben előhozakodott vele, ám akkor még csak egy egyszeri tanulmányautóként hivatkoztak rá. A minap a cég hivatalos oldalára felkerült videó tanúsága szerint azonban az aszfaltot előszeretettel elhagyó változat limitált szériában ugyan, de sorozatgyártásba kerülhet. Ez a fejlemény aligha független attól a trendtől, hogy mostanság egyre több sportkocsi kap off-road „testvért” – a Volkswagen Csoporton belül maradva említhetjük például a már javában tesztelt Porsche 911 Dakart is.

A földutak leendő sebesség bajnoka természetesen átesett jó pár módosításon az alapjául szolgáló Huracán Evóhoz képest. A hasmagasságát a várható kihívásokra gondolva csaknem 5 centiméterrel megemelték, 20 colos kerekeket kapott, illetve az első és a hátsó nyomtávot is növelték. A Sterratót ezenkívül áttervezett futómű és diffúzor, egy plusz légbeömlő, extra védőlemezek, illetve – és ezt már tényleg csak az „érzés” kedvéért – ralistílusú első LED-lámpák fémjelzik.

A hajtással kapcsolatban a Lamborghini még adós a részletekkel, de a jövőbeli „felhasználásra” gondolva lényegében biztosra vehető, hogy a Sterrato összkerék-meghajtású lesz, a Huracán Evónál alkalmazott 640 lóerős, 5.2 literes, V10-es motor pedig vélhetően érintetlen marad.

A Sterratót a tervek szerint még az idei év vége előtt hivatalosan is bemutatják, felfedve az egyelőre kérdéses adatokat, ezzel párhuzamosan pedig a rendelésfelvétel is megindulhat rá. A nemzetközi sajtó 500 és 1000 közti legyártandó példányra, és az „alap” Evo 210 ezer eurós árához képest valamivel magasabb, kb. 240 ezer eurós (azaz forintban kifejezve nagyjából 98 milliós) indulóösszegre számít a Huracán „hattyúdalának” egyik legkülönlegesebb darabjánál.