Elsősorban azzal hívja fel magára a figyelmet, hogy jóval biztonságosabb mint az elődje - bár azzal sem volt igazán sok baj. De ez lesz a Suzuki első motorkerékpárja, amely komoly menetbiztonsági elektronikával van felszerelve.
A Kawasaki Versys 1000-esnek konkurenciaként szánt modell mindenben jobb, mint az elődje: 1037 köbcentis lett a motorja, ami száz lóerős. A túraendúró kategóriába tartozó motor, mint már említettük, a Suzuki talán legbiztonságosabb kétkerekű járműve: a menetbiztonsági rendszer a simább és a nehezebb terepre is rendelkezik saját móddal, de természetesen ki is kapcsolható.
A menetstabilizátor pedig rengeteg szenzorral figyeli a motor és az út kapcsolatát, ezért gyorsan felismeri, ha mondjuk megcsúszik a motor - és lehetőségei szerint korrigál. Újdonság, és a biztonságos motorozáshoz segít hozzá az ABS-es fékrendszer is.
A Suzuki V-strom 1000-es legfontosabb adataihoz tartozik még informatív, multifunkciós műszerfal, három fokozatban állítható kipörgésgátló, négydugattyús, radiális, monoblock féknyergek, három dimenzióban állítható szélvédő, blokkolásgátló.