A Toyota zsinórban másodszor a világ legértékesebb autómárkája

A Toyota zsinórban másodszor a világ legértékesebb autómárkája
A Toyota kapta meg 2014-ben is a Legértékesebb Autómárka megtisztelő címet – sorozatban ez a második év, hogy a cím birtokosai lehetnek.

A japán márkát a rangsorban a BMW, a Mercedes-Benz, a Honda és a Ford követte.

A legértékesebb brandekről szóló tanulmányt minden évben a Millward Brown piackutató cég állítja össze „BrandZ Top 100 - Most Valuable Global Brands" néven. Ennek értelmében a Toyota brand megközelítőleg 29,6 milliárd dollárt ér, ez pedig 21 százalékos növekedést jelent az előző évi értékhez képest. A Millward Brown szerint a fő erősségei a Toyota márkának a minőség, az érték és a környezettudatosság. A japán cég megítélését a piackutató cég szerint az a módszer is emelte, ahogyan 2009-ben és 2010-ben a masszív autó-visszahívások esetében eljártak.

Az autós brandek toplistáján második lett a BMW - a márka értéke 7 százalékot nőtt az előző évhez képest, így érte el a 25.7 milliárd dolláros összeget. A harmadik helyezett-Mercedes Benz ennél látványosabb értéknövekedést ért el: 20 százalékot nőtt egy év alatt, a brand értéke 2014-ben 21.5 milliárd dollár. A negyedik helyezett Honda értékét 14 milliárd dollárra becsülik, az ötödik Ford értéke pedig 11,8 milliárd dollárra tehető. Fontos viszont megjegyezni, hogy a Ford igazán látványos emelkedést produkált az előző évhez képest - 56 százalékos érték-növekedést ért el a márka a Millward Brown piackutató szerint.