A Ducato „öreg harcos”, hiszen bármilyen meglepő, már 40 éves: 1981 óta készül és most mutatták be a negyedik generáció legújabb faceliftjét, tavasszal pedig már a villamosítottak táborába is belépett a modell. A hangsúly a belsőn és a műszaki tartalmon van, külsőre nem sok mindenben változott az olaszok sikerfurgonja. Emellett fejlett vezetőtámogató rendszereket is kapott, amelyek nagyobb biztonságot nyújthatnak a fedélzeten utazók számára és az autonóm vezetés előtt is megnyílt az út.
A látványos változások közé tartozik, hogy a műszeregység a kor szavára hallgatva teljesen digitális lett. A 10 colos színes kijelzőn a vezetési adatok mellett ezentúl akár a 3D-s TomTom navigáció képe is megjeleníthető. Az infotainment és a multimédia rendszer közös panelt kapott, kezelésükre 7 colos színes érintőképernyő szolgál, amely a műszerfal középső részére került. Ehhez Apple és Android rendszerű okostelefonok egyaránt csatlakoztathatók. A temperálás szerencsére külön vezérelhető, az automata klímaberendezés kapcsoló gombjai a műszerfalon találhatók.
A sofőr kiszolgálása szintet lépett, a vezetéstámogató rendszerek terén is jelentős fejlesztéseket kap meg a Ducato. A modell ugyanis már második szintű autonóm vezetésre képes, az aktív sávtartó, az adaptív tempomat, az automatikus vészfékasszisztens, valamint a holttérfigyelő rendszernek köszönhetően. Mindezek olyan fejlesztésekkel egészülnek ki a Ducato esetében, mint a kategóriában csemegének számító párhuzamos és merőleges irányban történő parkolást segítő asszisztens, a vontatmány stabilizáló, valamint a keresztszél asszisztens.
Az elegáns igásló belterét úgy gondolták újra, hogy kezelése minél egyszerűbb és szintén sofőrbarátabb legyen. Ennek megfelelően már a modellnél is elérhető a kulcs nélküli indítás, az elektromos szervokormány, valamint az elektronikus parkolófék. A gépjárművezetőt pedig több USB-A és USB-C típusú töltőaljzat veszi körül, de egy 230 V-os csatlakozó is rendelkezésre áll a laptopok töltéséhez. Az árurakodás is egyszerűbbé vált, mert a Ducato immáron automata szintszabályozással készül, ami lehetővé teszi a rakodóperem mélyebbre süllyesztését is, ezáltal pedig könnyebb a bepakolás a raktérbe.
A motorkínálat ismerős lehet, a Multijet3 típusú blokkok fémjelzik azt, amelyek 120, 140, 160 és 180 lóerős teljesítményszinteken érhetők el. Az Euro 6D-Final emissziójú erőforrásokhoz új, továbbfejlesztett, hatfokozatú manuális sebességváltó, illetve kilencfokozatú automata sebességváltó társítható. A leggyengébb motor ugyanakkor csak kézi váltóval rendelhető.
És még nem értünk a végére a nóvumoknak: a megújult Ducatónak a digitális szolgáltatások terén sem lesz szégyellnivalója, a modell ugyanis immáron fejlett flottakezelő és távdiagnosztikai rendszerekkel készül. Ezen a téren a jövendőbeli üzemeltetőknek mindössze egy, a “Uconnect” szót kell megjegyezniük. Ez egy olyan okostelefonos alkalmazás, amelynek segítségével bárhonnan, bármikor leellenőrizhetik a flottában dolgozó Ducatók státuszát, különös tekintettel a futásteljesítményre, az üzemanyag-felhasználásra, valamint a lehetséges hibaüzenetekre. Hasznos újításként társul ezekhez a My Wifi funkció is, amely során a Ducato fedélzeti modemje akár vezeték nélküli internet hotspotként is működtethető, lehetővé téve legalább 8 készülék csatlakoztatását.
A 2021-es modellévet reprezentáló Ducato már rendelhető is a kereskedésekben. Az ár-érték arány továbbra is kimagasló: a belépő modellnek a leggyengébb motorral szerelt, rövid tengelytávolságú, 8 köbméteres raktérrel rendelkező, dobozos furgon tekinthető, amelyért nettó hétmillió forintot kérnek el. A legnagyobb 4035 mm-es tengelytávolságú, 180 lóerős motorral szerelt, 17 köbméteres raktérrel rendelkező variáns pedig nettó 10 millió forintba kerül.