A napokban hivatalosan is bejelentették, hogy a Honda a 2025-ös idény végéig marad a Red Bull Formula–1-es istálló partnere. A dátum nem véletlen, 2026-tól ugyanis gyökeresen új szabályok lépnek érvénybe az üzemanyagokkal kapcsolatban, a többség pedig tényként kezeli, hogy ebben az új korszakban már az F1-be visszatérni vágyó – és az alternatív technológiák terén előrehaladott fejlesztéseket folytató – Porsche lesz a sikert sikerre halmozó osztrák csapat motorszállítója.
A Honda a tavalyi szezont követően költségmegtakarítási okokból alaposan csökkentette szerepvállalását a száguldó cirkuszban: továbbra is a „Vörös Bikák” rendelkezésére bocsájtják motorjaikat, azonban a munka oroszlánrészét immár az újonnan létrehozott Red Bull Powertrains Limited végzi, amely a Honda angliai gyárának egy részlege felett is átvette az irányítást. Mi tagadás, az új felállás egyelőre kitűnően működik, a tavaly szoros csatában világbajnoki címet szerző Max Verstappen ezúttal túl a féltávon utcahosszal (80 ponttal) vezeti a pontversenyt, és az előző évvel ellentétben 2022-ben a konstruktőri elsőség is kinéz a gárdának.
A korábbi megegyezés szerint ez az átmeneti helyzet 2024-ig állt volna fenn, ezt toldották meg a minap egy esztendővel. Egybehangzó sajtóértesülések szerint viszont újabb hosszabbítás már nem lesz, és 2026-tól az istálló Porsche-erőforrásokra vált. Ezt támasztja alá az a friss fejlemény is, mely szerint a német gyártó megvásárolná az F1-es alakulat 50%-át, azaz nagyon is komolyan gondolja a csatlakozást. A tárgyalások tényét a Red Bull háza táján is megerősítették, hozzáfűzve, hogy egyelőre mindkét fél várja, hogy az FIA pontosítsa a 2026-tól érvényes pénzügyi és technikai szabályokat, és csak ezt követően hoznak végleges döntéseket az együttműködésről.
A kilátásban lévő módosítások egyik fontos eleme lehet, hogy az évtized közepétől, a környezettudatossági törekvések jegyében az F1-ben alkalmazott üzemanyagoknak 100%-ban fenntarthatónak kell lenniük. Ez az irány jelentős összhangban van a Porsche koncepciójával, a stuttgarti székhelyű vállalat ugyanis (többek közt a Siemensszel karöltve) jó ideje karbonsemlegesnek tartott, úgynevezett „e-üzemanyag” előállításán dolgozik, amely papíron lehetővé tehetné, hogy a belsőégésű motorral ellátott autók a szigorodó környezetvédelmi normák mellett is az utakon maradjanak.
A fentiek tükrében logikus lépés lenne, ha a technológiát a Porsche a versenysportban (annak is az egyik pillanatnyilag legsikeresebb csapatánál) próbálná „reklámozni”, hogy aztán az utcai modelljeinél is bevesse. Ha igaznak bizonyulnak a találgatások, a német brand több mint 30 év után tűnne fel újra a világ legnépszerűbb szériájában: a ’60-as években gyári csapatként is voltak figyelemre méltó eredményeik, de igazán hangos sikereiket a ’80-as évek közepén, a McLaren motorszállítójaként érték el, többek közt három zsinórban megszerzett egyéni vb-címmel.