A Kia EV6 lett a kontinens „új királya”

A Kia EV6 lett a kontinens „új királya”

Ezt is megértük: a szakmai berkekben nagyra tartott Európai Év Autója választás első 7 helyezettje közt nem kevesebb mint 6 teljesen elektromos kocsit találunk! A rangos díjat végül a Kia EV6 söpörte be, szoros versenyben megelőzve két, ugyancsak akkumulátoros riválisát. Úgy fest tehát, a nemzetközi autós szakértők már elsősorban a villanyautókra kapják fel a fejüket – kérdés csak az, a széles tömegek mikor „mennek utánuk”, és ebben milyen szerepe lehet a most legtöbbre taksált modelleknek.

Mindenekelőtt talán érdemes tisztázni, hogyan vehet részt egyáltalán egy Kia egy olyan vetélkedésben, amelynek nevében az „európai” szó is ott van. Nos, a hivatalos kiírás szerint a címet olyan, a mögöttünk hagyott 12 hónapban debütált új autók nyerhetik el, melyeket legalább 5 európai országban forgalmaznak és túlvannak legalább 5 ezer eladáson. Így győzhetett tehát a 2021-es japán Toyota Yaris után 2022-ben a dél-koreai Kia EV6.

A márka számára mindez történelmi sikernek is nevezhető, hiszen az 1964-ben alapított díjat korábban még soha nem nyerték el: az eddigi legjobb eredményük a Kia Ceed 2019-es harmadik helye volt. A 23 ország szakújságíróiból álló, 61 tagú zsűri az alábbi szempontokat értékelve kiáltotta ki a legjobbnak az EV6-ot: design, kényelem, biztonság, gazdaságosság, vezethetőség, teljesítmény, funkcionalitás, környezetvédelem, vezetési élmény és persze az ár.

Az újdonsült győztest 2021 márciusában ismerte meg a világ, mint a Kia által meghirdetett új, az elektromobilizációt középpontba helyező stratégia első gyöngyszemét. A már a cég új emblémáját magukon viselő kompakt SUV-kban 58 vagy 77,4 kWh-s akkumulátor található, utóbbival nagyjából 500 kilométeres hatótáv érhető el. Az EV6 hátsó- és összkerékhajtású verziókban is kapható, a teljesítményt illetően pedig a 168 lóerős alapváltozattól az 577 lóerős GT-kivitelig terjed a paletta.

Ami a voksolás további sorrendjét illeti, a 279 pontos Kia EV6 mellett a 265 pontot gyűjtő Renault Mégane E-Tech Electric és a 261 egységig jutó (egyébként az első helyezettel azonos, E-GMP platformra épülő) Hyundai Ioniq 5 „gurulhat fel” a képzeletbeli dobogóra. A top7 egyetlen hagyományos erőforrással felszerelt kocsija, a Peugeot 308 a negyedik lett, majd a Skoda Enyaq iV, a Ford Mustang Mach-E és a Cupra Born következtek.

A fenti listát böngészve az elektromos autók elképesztő fölénye mellett még egy dolog szúrhat szemet: a legjobb hét közül öten is a szabadidő-autók szegmensét képviselik (a két kivétel a családi autók mezőnyét erősítő Peugeot 308 és a Cupra Born). Úgy fest tehát, hogy manapság a villany SUV kategória az abszolút nyerő – legalább is az ítészeknél, akiknek a véleményével, mint mindig, ezúttal is bátran lehet vitatkozni!