Két „puzzledarabkára” volt szükség ahhoz, hogy szárnyra keljen a pletyka, miszerint a Ford a legendás Thunderbird típust is villanyautóként támasztaná fel. Az egyik, hogy az amerikai cég a minap (újra) levédette a korábban már használt nevet, a másik pedig, hogy a cég elektromos járművekért felelős vezetője nemrég utalt rá, itt az ideje kiaknázni az egykori ikonikus modelljeikben rejlő potenciált. Jobban belegondolva tehát mindez talán több is mint pletyka…
Kétkedők persze a szabadalmi hivatalban tett látogatást csupán úgy értelmezik: a Ford csak azt akarja elkerülni, hogy valaki más kezdje el használni autós berkekben a Thunderbird nevet. Ami azt illeti, ebben is volna ráció, hiszen a kisebb megszakítással éppen fél évszázadot megélt típus neve elég jól cseng ahhoz, hogy „magukhoz láncolják.”
A mindig is a luxus szegmensbe pozícionált kétajtós kabrió 1955-ben mutatkozott be és tíz generáción át, egészen 1997-ig a Ford palettájának fontos részét képezte. Ez idő alatt átment néhány átszabáson, hogy aztán 5 év szünet után, 2002-ben egy a hagyományokat megidéző köntösben térjen vissza – de csak 3 esztendőre, 2005-ben ugyanis végleg felhagytak a gyártásával.
Legalább is eddig úgy tűnt, hogy végleg, a jelek szerint ugyanis a Ford azok után, hogy a közelmúltban újra életet lehelt az ugyancsak kultikus Bronco terepjáróba, a Thunderbirdöt is visszakormányozhatja az utakra. Méghozzá, és ez aligha lep meg bárkit, aki követi az autóipar trendjeit, immár villanyhajtással. A recept, ha úgy tetszik, már bevált, a Mustang brand „örököse”, a teljesen elektromos Mach-E tavalyi debütálása ugyanis kifejezetten jól sikerült, rögtön el is nyerte például az Év SUV-ja díjat az USA-ban.
Éppen a Mach-E kapcsán nyilatkozta azt a közelmúltban Jason Castriota, a Ford elektromos divíziójának vezetője, hogy nagy terveik vannak ezen a piacon, és hamarosan számos új, akkumulátoros Ford érkezése várható. Márpedig mindenféle típust mégse lehet Mustangnak „címkézni”, ezért Castriota is előrevetítette, hogy szétnéznek a többi, már jól bevált elnevezésük közt is.
Más kérdés, hogy már a Mustang kapcsán is akadtak jócskán, akik „szentségtörésnek” érezték a stílusteremtő, valódi autós mérföldkőnek számító kocsi elektromos alapokra helyezését, és minden bizonnyal így lesz ez a Thunderbirddel is, ha végül igaznak bizonyulnak a találgatások. Mindez persze aligha fogja érdekelni a Fordot, és ha a projekt sikeresnek bizonyul, szép sorban elővehetik majd a többi régi ismerőst is. Felkészül: Fairlane, Falcon, Sierra, Pinto és a többiek?