A négynél jobb a hat?

A négynél jobb a hat?

A Hennessey név az autósvilágban jártasak számára ismerősen csenghet, a népszerű amerikai tuningműhelyről azonban a többségnek vélhetően a sebességrekordokat hajszoló hiperautók ugranak be elsőként. Szó, ami szó, a cég most belengetett járműve is rászolgál a „brutális” jelzőre, csak épp egészen más értelemben, mint a bivalyerős sportkocsik. A csapat egy Ram TRX pickupot fejel meg jó pár lóerővel – no, meg két plusz kerékkel!

A kiindulási alap tehát a Fiat Chrysler csoporthoz tartozó Ram Trucks szintén nemrég leleplezett, 1500 TRX névre keresztelt, 702 lóerős platós kocsija volt. A hírek szerint az idővel Európába is megérkező, megemelt futóművel rendelkező modell 4 kerékkel is meglehetősen feltűnő jelenség lesz az utakon, és a teljesítményére sem lehet panasz: kicsivel több mint 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.

Mindig vannak persze, akiknek a sok sem elég. Az ő kedvükért a Hennessey mérnökei készek beépíteni egy extra tengelyt, létrehozva a Mammoth 6X6 nevet viselő monstrumot, amely joggal pályázhat a sportos pickupok királyának címére. És nemcsak a méreteivel! A fejlesztők a Ram TRX-ben dobogó V8-as Hellcat motort egy 7 literes Hellephant erőforrásra cserélik, ami nem kevesebb, mint 1200 lóerőt képes letenni az aszfaltra – vagy stílszerűen: a terepre.

Ezzel a cég elmondása szerint 29 éves fennállásuk legnagyobb és legerősebb teherautója születik meg. A jelzőkhöz pedig alighanem a legdrágábbat is hozzátehetjük. A hivatalos közlés alapján félmillió dollárt kóstál majd a Mammoth 6X6, ami mostani árfolyamon számolva nagyjából 150 millió forintnak felel meg. A prémiumpiac realitásait ismerve minden bizonnyal még ilyen áron is jó pár példány elkelne, a Hennessey viszont jelen állás szerint – az exkluzivitás élményét fenntartva – mindössze 3 darab elkészítését tervezi.

Nem ez az első eset egyébként, hogy a független műhely hatkerekű járművel rukkol elő, korábban egy Chevrolet Silverado alapjaira megalkották a Goliath-ot, egy Ford F-150-ből kiindulva pedig az ugyancsak limitált szériás Velociraptorral álltak a nyilvánosság elé. Rajtuk kívül pedig mások is látták már 3 tengelyben a megoldást, ott volt többek közt a Land Rover Defender Flying Huntsman vagy a Mercedes-AMG G 63 6x6. Sőt, hatkerekű versenyautóknak a Forma-1-ben is termett némi babér, 1976-ban a dél-afrikai Jody Scheckter az extravagáns Tyrrell P34-gyel nyerte meg a Svéd Nagydíjat.