A Subaru Európában áprilistól kínálja az új Outback-et

A Subaru Európában áprilistól kínálja az új Outback-et

A Subaru Corporation leányvállalata nemrég bejelentette, hogy idén áprilistól a gyártó Európában is bevezeti az Outback „új” generációját, mely immár hatodik a sorban. Az újdonság egyelőre csak egyféle, természetesen boxer motorral lesz kapható az öreg kontinensen.

Bő negyedszázada már, hogy az Outback 1995-ben elindult hódító útjára, tulajdonképpen korát megelőzve a kombi jellegű crossover autók előfutára volt. Idővel sokat tökéletesítettek rajta, így a modell a Subaru zászlóshajójává nőtte ki magát. A kezdeti szimpátiát követően az évek során egyre fokozódott a kereslet iránta, az elmúlt 26 év során több mint 303 000 Outback talált gazdára Európában.

Minden gyártónak fókuszálnia kell valamire, hogy adott modellje kitűnhessen a riválisok tömegéből. Az új Subarunál a biztonságra helyezték a hangsúlyt. A gyártó állítása szerint egyenesen ez az eddigi legbiztonságosabb Outback modell, mert az új kocsi mindenre kiterjedő biztonsági védelmet nyújt sofőrje és utastársai számára egyaránt. Az új Outback bőséges alapfelszereltséggel büszkélkedhet, a „gördülő trezor” összesen 11(!) aktív vezetőtámogató funkciót kínál vásárlóinak. Csak egy kiragadott példa: a biztonsági csomaghoz tartozik az arcfelismerő rendszer (Driver Monitoring System), amely jelzésekkel figyelmezteti a sofőrt, ha koncentrációhiányt vagy a fáradtság jeleit érzékeli rajta. Több mint figyelmesség (úgymond aktív biztonságtechnikai eszköz) a Subaru részéről, hogy a hatodik generációs Outback tolatókamerája mosóberendezést kapott, így akkor sem kell pánikolnia a sofőrnek, ha egy kis sárdagonyázás után tolatva akar beparkolni a hegyi szálloda mélygarázsában.

A Subaru az ütközésvédelem terén is példát kíván mutatni. A globális platformjára (Subaru Global Platform, röviden SGP) épülő újonc karosszériája az előző kiadáshoz képest 40 százalékkal több energiát képes elnyelni az utascella súlyos deformálódása nélkül. Ennek és a fentieknek fényében nem meglepő, hogy az autó igen jól teljesített az Euro NCAP töréstesztjein. Európában (sajnos) egyedüliként 2,5 literes, négyhengeres boxer szívómotorral kínálja a gyártó az új Outback modellt. Az erőforrás teljesítménye 169 lóerő, maximális nyomatéka pedig 252 Nm. Dízelről egyelőre nincs szó (volt néhány év, amikor a dízelek rengeteget ártottak a cég pedigréjének), pedig az mindig kuriózum, lévén, hogy Subaruéknál az is boxer-elrendezésű. A turbómentes motorhoz a Lineartronic megújult, fokozatmentes automata váltója kapcsolódik, melyen szintén finomítottak: az erőátviteli veszteség 22 százalékkal csökkent az ötödik kiadáshoz képest.

Gondoltak azokra is, akik mégiscsak elhagynák féltett kincsükkel az aszfaltutakat: az SI-Drive üzemmódváltó rendszer továbbra is elérhető, de optimalizálták. Az úgynevezett X-Mode az újdonság neve, ez jobb terepképességet biztosít árkon-bokron közlekedve is. Az új Outback csapattársaihoz hasonlóan megnőtt, így tágasabb, mint az előző kiadás volt. A csomagtartó mérete nem „világverő”, bár az is 10 literrel, 512-ről 522 literesre bővült. A dízel-fanokkal ellentétben a villamosítás híveinek nem kell aggódniuk: az újdonság valamikor a jövőben lágy hibrid e-Boxerrel is elérhető lesz majd. Az ára csak addig tűnik borsosnak, míg a belbecsről nem szereztünk tudomást, a negyedik generációs EyeSight rendszerrel megfejelt Outback 15 690 000 forintról indul a magyarországi kereskedésekben.