Ha a színpadon felbukkan egy pisztoly, annak előbb-utóbb el kell sülnie. Ha a közismert dramaturgiai mondásnak létezne egy autós megfelelője, az alighanem valahogy úgy hangzana: ha egy gyártó előáll egy sportkupéval, annak rövidesen elkészül a nyitott tetős változata is. Pontosan ez történt most az Aston Martinnál, amely a napokban hivatalosan is bemutatta a Vantage Roadstert, amely egyebek mellett egy világrekorder alkatrésszel tűnne ki a vetélytársak közül.
Két év telt el azóta, hogy az Aston Martin piacra dobta egyik legjobban csengő brandje, a Vantage kupéverzióját, amely (a DB11-hez hasonlóan) a Mercedes-Benztől „kölcsönözte” az erőforrását és az elektronikai eszközök jó részét is. Ha valaki esetleg úgy érezte volna, hogy a szélvészgyors sportautó nem mutat elég jól nyáron a tengerparton, az most megnyugodhat: megérkezett a „megskalpolt” Roadster kivitel is!
Ha egész pontosak akarunk lenni, akkor nem tető nélküli, hanem átalakítható kocsiról van szó, hiszen a szövettető adott, csak épp ki-behajtható. Méghozzá nem is akárhogyan! A brit cég elmondása szerint a szerkezetet mozgató automatika a világ leggyorsabbja a maga műfajában: ha minden igaz, 6,7 másodperc alatt lehet leengedni, és 6,8 másodpercbe telik felhúzni.
Külsőre nem sokban különbözik a kabrió a kupétól, bár a Vantage-rajongók egyből kiszúrhatják, hogy a hűtőrácsot azért lecserélték. Az Aston Martin ezzel igyekszik tisztelegni a 70. születésnapját ünneplő Vantage név előtt, a vadiúj autónál alkalmazott megoldás ugyanis sokkal inkább megidézi a régmúlt kultikus modelljeit, mint az előd.
A Roadsterben ugyanaz az AMG-től átvett (de az Aston mérnökei által átdolgozott) 4.0 literes, ikerturbós V8-as motor található, mint a Coupe-ban. Az erőforrás adatait böngészve 503 lóerőt és 505 Nm-nyi csúcsnyomatékot találunk, ami a tesztek alapján 3,7 másodperces 0-100 km/h-ig történő gyorsulást tesz lehetővé. A 8 sebességes automataváltós kocsi végsebessége valamivel 300 km/h felett lehet – a tető egyébként maximum 50 km/h-s tempó mellett állítgatható.
A gyorsulási adatok kicsivel elmaradnak a kupéverzióétól, amiért főként a 60 kg-os „hízás” a felelős – a Roadster 1628 kilót nyom. A többletet részben a tetőt mozgató mechanika, részben a néhány ponton megerősített kasztni okozza. A nyitható tetejű változat a súly mellett árban is meghaladja valamivel a Coupe-t: 121 helyett minimum 126 ezer fontért, vagyis átszámítva kb. 50 millió forintért lehet megvásárolni. Ennek kapcsán többen megjegyzik, ezzel nagyjából harmadával drágább, mint az egyik közvetlen rivális, a Porsche 911 kabrió – ennek ellenére aligha kell félni attól, hogy az új Vantage Roadster iránt nem lesz megfelelő kereslet.