Beléptünk a 2023-as esztendőbe, amelyről már most biztosra vehető, hogy rengeteg autós újdonságot hoz majd. Az utóbbi évek trendjeit figyelembe véve borítékolható, hogy a legtöbb figyelem ezúttal is az elektromos járművekre vetül majd: a teljesség igénye nélkül idén debütálhat a Volkswagen ID.8, az Audi A6 e-tron, a BMW i5, a Mercedes EQG, a Porsche Macan Electric, de sor kerülhet olyan „csemegék” bemutatására is, mint a régóta ígérgetett Tesla Cybertruck, a Rolls-Royce Spectre vagy épp a Ferrari Purosangue. A rendkívül erős „villanyfelhozatal” mellett azért a „hagyományos” kocsik mezőnyében is akad olyan, aminek leleplezését nagyon sokan várják – például a vadonatúj Ford Mustang, amellyel kapcsolatban már most ismert jó néhány részlet!
A hatvanadik „születésnapja” felé közelgő Mustangnál a hetedik generáció van soron, amely a friss hírek szerint még ez évben az észak-amerikai kereskedésekbe kerül, és a korábbiakhoz hasonlóan ezúttal is jó esély van az európai forgalmazásra is. A detroiti cég már nyilvánosságra hozta, hogy fest majd a megújulás után az annak idején új kategóriát teremtő „póniautója”: a fotók átdolgozott, de a típus hagyományaihoz hű formavilágról árulkodnak.
Az új Ford Mustang alapváltozatába egy 315 lóerős, 2.3 literes, négyhengeres EcoBoost motor kerül, míg a GT-verziót egy 5.0 literes V8-assal szerelik fel, amely közvetlen elődjénél mintegy 30-cal több, összesen 480 lóerőt vonultat fel, amihez 415 Nm-es csúcsnyomaték társul. Utóbbi variánshoz hatsebességes kézi váltó is elérhető, míg az EcoBoost modellek már csak tízsebességes automata váltóval gördülnek le a vállalat michigani gyárának futószalagjáról.
A még nagyobb teljesítményre vágyóknak érdemes kivárniuk az úgynevezett Dark Horse érkezését, a versenypályára szánt Mustang ugyanis várhatóan átlépi az 500 lóerős határt. A csúcsmodell ára óvatos becslések szerint 60 ezer dollár (átszámítva kb. 22,5 millió forint) környékén alakulhat, ami nagyjából a kétszerese annak az összegnek, amennyit az alapverzióért elkérhetnek majd.
A továbbra is kupé-, illetve kabriókivitelben készülő, vadiúj Ford Mustang tehát az előttünk álló év azon ritka „nagy durranásai” közé tartozhat, amelynél kizárólag belsőégésű motorokból áll a paletta. Az elektromos kocsira ácsingózóknak „házon belül” úgyis ott van már a kultikus izomautóval inkább csak névrokonságot ápoló Mustang Mach-E, amelynél a hírek alapján egyébként szintén várható némi frissítés 2023-ban.