Alaposan átszabták az új Hyundai Konát

Alaposan átszabták az új Hyundai Konát

Szépen „keretbe foglalja” az évet a Hyundai Motor Group, hisz annak idején januárban a Kia Niro volt az egyik első új tömegmodell, amit a világ idén megismerhetett, most pedig, néhány nappal az esztendő vége előtt, az azonos alapokra épülő Hyundai Kona legfrissebb generációja mutatkozott be. A külsőleg jócskán átalakuló, négyféle változatban érkező crossover nem könnyű örökséget vesz át, hiszen a Kona a viszonylag rövid fennállása alatt is a dél-koreai vállalat egyik meghatározó típusává vált.

A vadonatúj Kona fotóit látva sokaknak alighanem az elődjéhez képest jelentősen átszabott elülső rész tűnik fel, ahol többek közt a kocsi teljes szélességében, megszakítás nélkül futó, vékony, vízszintes lámpacsík számít újdonságnak. A fejlesztők egyébként ugyanezt a megoldást alkalmazták az autó hátulján is. A Hyundai szándéka szerint ez az eddiginél futurisztikusabb, egyben prémiumérzetet keltő külsőt kölcsönöz a Konának.

A 2017-ben debütált első generációs modellhez képest az újdonság mintegy 15 centiméterrel hosszabb és 2,5 centiméterrel szélesebb lett, ami összességében tágasabb, kényelmesebb utasteret eredményez. „Odabent” technológiai téren is jókora előrelépés történt, a Konát ugyanis immár az Ioniq 5-ben látotthoz hasonló, 12,3 colos digitális műszeregységgel és ugyanekkora infotainment-kijelzővel szerelik fel.

A Hyundai annyit már elárult, hogy a szintet lépő crossover négy verzióban lesz kapható, a kizárólag belsőégésű motorral felszerelttől a hibriden és a tisztán elektromoson át az N Line kivitelig. A részletekkel egyelőre adós a cég, de a már említett „testvérmodell”, a Kia Niro számai azért elég jó kiindulási alapot jelenthetnek. Ez alapján a hibrid rendszert egy 1.6 literes, négyhengeres benzinmotor és egy villanymotor kombinációja adhatja, körülbelül 140 lóerős összteljesítménnyel. A teljesen elektromos Kona pedig nagyjából 200 lóerős lehet, 64.8 kWh-s akkumulátorának köszönhetően pedig mintegy 400 kilométert tehet majd meg újratöltés nélkül.

Az utóbbi években a Kona a Hyundai egyik legsikeresebb kocsija volt, hiszen már 4 évvel a premierje után átlépte az 1 milliós eladási küszöböt. A crossover főként Európában népszerű, ahol a legutóbbi 3 esztendőben egyaránt 100 ezres értékesítés felett zárt. Ezt a szériát kellene folytatnia a második generációs változatnak is, amely a várakozások szerint jövő ősszel kerülhet a kereskedésekbe, az első hírek alapján 22,5 ezer eurós, azaz átszámítva 9 millió forint körüli indulóáron.