Alpine A110: még mindig van feljebb!

Alpine A110: még mindig van feljebb!

„Gyárt még egyáltalán valaki hagyományos meghajtású kocsikat?” – teheti fel valaki kérdést azt látva, hogy napjainkban 10 autóiparral kapcsolatos hírből kis túlzással 8-9 különböző elektromos modellekről szól. Nos, a felvetésre a válasz az, hogy természetesen igen! Itt van például az Alpine, amely az A110 nevű benzinmotoros kupéjából egyszer már készített egy dinamizmusra kihegyezett verziót (A110 S néven), most pedig még tovább ment a fejlesztésben. Nézzük, mit érdemes tudni a debütáló A110 R-ről!

Jövőre lesz 50 éve, hogy az Alpine céget megvásárolta a Renault, ezt követően pedig fokozatosan szorult háttérbe a hajdanán jól csengő márkanév. A fordulatot a 2017-es esztendő hozta el, amikor előrukkoltak az Alpine A110 nevű kétajtós sportkocsival, amely nemcsak azonos nevet viselt a ’60-as, ’70-es évek népszerű berlinettájával, hanem néhány designbeli vonást is örökölt a nagy elődjétől.

Az 1.8 literes, négyhengeres turbómotorral és 7 sebességes, duplakuplungos váltóval felszerelt, kicsivel több mint 1100 kg-os kupé kezdetben 252 lóerős teljesítményre volt képes, 2019-ben azonban bemutatták a már említett A110 S-t, melynél a szóban forgó erőforrásból további 40 lóerőt csikartak ki. A napokban aztán kiderült, hogy még mindig van lehetőség a típusban!

A most bemutatott Alpine A110 R fejlesztőinek sikerült a sportkocsik szegmensében eleve meglehetősen alacsonynak számító tömeget tovább csökkenteni: többek közt a motorháztető, a felnik és az ülések könnyítésével, valamint a karbonszálas elemek még intenzívebb felhasználásával több mint 30 kilót „dobott le” a jármű. Ezzel párhuzamosan a motorban is sikerült még találni némi tartalékot: a lóerők száma 292-ről 304-re, a csúcsnyomaték pedig 320-ról 340 Nm-re nőtt. Mindez természetesen a gyorsulás terén is megtette hatását, az A110 R ugyanis 3,9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, ami fél másodperccel jobb a közvetlen előd vonatkozó adatánál.

Az Alpine vezetői ráadásul nem álltak meg az R-verzió bejelentésénél, hanem rögtön hozzátették, hogy érkezik egy speciális, limitált szériás kiadás is, amely a márka Forma–1-es istállójánál versenyző Fernando Alonso előtt tiszteleg. Az F1-csapatéra hajazó fényezést kapó, lépten-nyomon a spanyol pilóta szignójával ellátott kocsiból mindössze 32 példány készül (mégpedig azért, mert a jövőre az Aston Martinhoz szerződő kétszeres világbajnok éppen ennyi futamgyőzelmet aratott eddigi karrierje során). A hírek szerint a még idén rendelhetővé váló „normál” R-változaton forintban kifejezve mintegy 45 milliós, az Alonso-variánson pedig kb. 60 milliós árcímke fityeg majd.