Úgy fest, a Kia is szeretne minél nagyobb szeletet a piac mostanság legígéretesebbnek tűnő tortájából, a napokban leleplezték ugyanis a Sonet nevű hobbiterepjárójukat. Az autó rövidesen az indiai utakon debütál majd, de az ígéretek szerint idővel a világ többi táján is elérhetővé válik. A dél-koreai gyártó közben az egyik „házon belüli riválissal” kapcsolatban is előállt néhány újdonsággal.
A Kia a Sonet bemutatásakor rengeteg részletet elárult, azonban arra vonatkozóan még a frissen kiadott, terjedelmes sajtóanyagban sem találni utalást, hogy pontosan mekkora is a vadiúj SUV-juk – pedig ez azért nem épp mellékes információ. Korábban, amikor mindez még csak terv volt, 3,995 méteres hosszról, 1,77 m-es szélességről és 1,605 m-es magasságról lehetett hallani. Ha ez igaz, a kocsi a szabadidő-autó szegmensben valóban rászolgál a „mini” jelzőre, hiszen jó fél méterrel rövidebb, mint az átlagos vetélytársai.
Ettől függetlenül a most közzétett képek alapján „masszív” kis terepjárónak tűnik, amit a hírek szerint alapos teszteken sikerült is bizonyítania. A Sonet a próbaidőszak során több mint 100 ezer kilométert tett meg India útjain, méghozzá az ország adottságainak megfelelően változatos terepen és időjárási viszonyok közepette. A gyártó persze abban bízik, hogy nemcsak Indiában válik majd be új modelljük, hiszen a Seltos-hoz hasonlóan ezt is szeretnék majd a többi régióban is forgalmazni.
A motorkínálatot két benzinmotor (egy 1.0 literes, háromhengeres GDi és egy 1.2-es, négyhengeres), valamint egy 1.5-ös CRDi dízel jelenti. Ennél is nagyobb a választék a sebességváltók terén, ahol az 5 verzió közül a saját fejlesztésű, hatsebességes Smartstream rendszer tűnik a legizgalmasabbnak.
A Sonet célcsoportját egyértelműen a fiatalok (Y- és Z-generáció) jelentik, azaz jellemzően első autónak szánják. A Kia ennek megfelelően kedvező árszabásra törekszik, ami a riválisokat nézve az indiai piacon maximum 2 millió forintnak megfelelő rúpia kell legyen. Ennél persze az európai változat – ha lesz majd olyan – minden bizonnyal többet kóstál majd, többek közt az előírások és a piaci igények miatt szükséges átalakítások miatt.
Szintén friss hír a dél-koreai márka háza tájáról, hogy a 2017 óta piacon lévő, Stonic névre hallgató crossover némi frissítésen esett át, amelynek legfontosabb eleme, hogy immár egy 48 voltos hibrid rendszer is elérhető hozzá. A szintén a kisebb méretű szabadidő-autóra vágyókat célzó Stonic a fékenergiát lesz képes tárolni az akkumulátorban, hogy aztán gyorsításkor egy generátor segítse az 1.0 literes, háromhengeres T-GDi erőforrást.