Honnan tudjuk biztosan, hogy a divatterepjárók népszerűsége közelít a csúcshoz? Onnan, hogy már Opel Astrából is gyártanak majd emelt hasmagasságú változatot! Legalábbis a legfrissebb iparági hírek szerint a nemrégiben bemutatott hatodik generációban helyet kap egy Cross verzió is, amely sok tekintetben persze távol áll majd attól, amit általában az SUV kifejezés alatt értünk. Ettől persze még lehet sikeres a crossoverre hajazó Astra, az „egyszerű” személyautók megemelése, terepesítése pedig nem előzmény nélküli az iparágban, csak eddig a villámos márkára nem volt jellemző.
Egyelőre annyit tudunk biztosan, hogy az idén nyáron leleplezett, előszériaként még 2021 végén, nagyobb mennyiségben pedig jövőre a márkakereskedésekbe érkező Astra L-nek lesz egy ötajtós, ferdehátú (képünkön) és egy Sports Tourer névre keresztelt kombi variánsa, ami önmagában nem meglepő. Egybehangzó nemzetközi sajtóinformációk szerint viszont a kínálat rövidesen kiegészül majd az Opel Astra Cross-szal is, amely a várakozások szerint a Sports Tourer „felhajtott” testvére lesz, újrahangolt felfüggesztéssel és több külső, műanyag burkolati elemmel.
Ha mindez igaznak bizonyul, a kocsi a C-osztályú crossoverek már most sem épp szellős mezőnyébe érkezik, ahol többek közt a Volkswagen Golf Alltrack, a Ford Focus Active Wagon, a Kia XCeed vagy épp a Toyota Corolla Trek közvetlen riválisává válik.
Apropó Toyota Corolla: a mostani fejlemények kapcsán néhányan emlékeztetnek, az is lehetséges, hogy az Opel a kombi változat megemelése helyett teljesen átszabott designnal rukkol elő, ahogy azt pl. a Toyota Corolla Cross esetén láthattuk. E forgatókönyv ellen szól azonban, hogy jóval költségesebbnek hangzik, ami nem biztos, hogy jó befektetés egy olyan márkának, amely a Mokka, a Crossland és a Grandland révén már megvetette lábát az SUV-k piacán.
Akárhogy is, az egyelőre pletyka szinten létező Astra Cross annyiban is kilóg majd a sorból, hogy – jelen állás szerint – csak elsőkerék-meghajtással lesz elérhető. A motorkínálat az 1.2 literes, háromhengeres benzinmotortól indul (110 vagy 130 lóerővel), de szerepel az opciók közt egy 1.5 literes, négyhengeres turbódízel erőforrás (130 lóerő), valamint két plug-in hibrid rendszer is.
Utóbbi azt jelenti, hogy az éppen 30 éve debütált Astra életében nemcsak a „crossoverség szele” miatt hozhat újdonságot a hatodik generáció, hanem a hibrid korszak is most indul a népszerű típusnál, nyilván a Stellantisnak köszönhetően. A 109 lóerős villanymotorral kiegészülő technológiát 150 vagy 180 lóerős összteljesítmény jellemzi majd, a tisztán elektromos hatótáv pedig a hírek szerint 50 kilométer környékén lehet. Mindez pedig, ahogy azt mostanában megszokhattuk, csak a kezdet: az ígéretek alapján 2023-ban érkezik a teljesen elektromos Astra is, a trendeknek megfelelően.