Az Audi néhány hónappal ezelőtt mutatta be az új generációs A5 Coupét.
Néhány héttel ezelőtt bemutatták ennek Sportback változatát. Most itt volt az ideje, hogy az A5 kabrióról is lerántsák a leplet.
A november végén nyitott Los Angeles-i Autószalonon volt az autó bemutatója, és meglehetősen sok gratulációt zsebeltek be miatta a gyártó képviselői. Az A5 Cabrio egyik erőssége a puha tető, amelyet leengedni 15 másodperc, felemelni pedig 18 másodperc alatt lehet. A műveleteket mozgás közben is el lehet végezni, legtöbb 50 kilométeres óránkénti sebességnél. Az előző generációhoz képest az autó 47 milliméterrel hosszabb, tengelytávolsága 2765 milliméter. A járgányban a hátsó ülésen utazók számára így kicsit nagyobb lett a hely. A csomagtartója 380 literes, 60 literrel tágasabb az elődtől. A kabrió belső terét az A5 Coupétól örökölte, a műszerfalon ott van a 12,3 hüvelykes monitor, illetve az infotainment rendszert működtető 8,3 hüvelykes érintőképernyő.
A motorháztető alatt is az A5 Coupéban látott 2 literes és 252 lóerős benzines erőforrást találjuk, de a választékban dízelmotor is szerepel – az egyik 2 literes és 190 lóerős, a másik 3 literes és 218 lóerős.
De ne feledkezzünk meg az S5 Cabrióról sem: ezt egy 3 literes és 354 lóerős motor hozza mozgásba. A nyolcsebességes váltóval és a quattro összkerékhajtással 5,1 másodperc alatt gyorsul a verda 100 kilométeres óránkénti tempóra, végsebessége pedig 250 km/h.