Az RS 5 TDI koncepció-autó viszont arról árulkodik, hogy ez nem sokáig marad így. A kísérleti példány motorházteteje alatt egy 3 literes, hathengeres TDI motor duruzsol, 385 lóerős teljesítménnyel és 750 Newtonméteres maximális nyomatékkal.
A modell számos olyan innovatív technológiát vonultat fel, amelyek a német gyártó szerint az erőforrást egyértelműen sportosabbá, emellett pedig gazdaságosabbá teszik. A motor számára meghúzott piros vonal 5500 rpm-nél van, de a 750 Newtonméteres maximális nyomaték már 1250 és 2000 fordulat között elérhető. Ezért senki ne csodálkozzon azon, hogy az RS 5 TDI nulláról százra négy másodperc alatt gyorsul, 0,6 másodperccel gyorsabban, mint az RS 5 széria V8-as benzines motorral felszerelt tagjai.
A 0-ról 200 kilométeres óránkénti sebességre való gyorsuláshoz a dízeles prototípusnak 16 másodpercre van szüksége, végsebessége pedig 280 km/h. Az RS 5 TDI átlagfogyasztása a gyártó mérései szerint 5,3 liter száz kilométerenként, károsanyag-kibocsájtása pedig 140 gramm széndioxid kilométerenként.
Az Audi egyelőre még nem jelentette be, hogy a dízeles prototípus gyártásba kerül-e, mindenesetre úgy tűnik, lenne kereslet iránta.