Ez az az erőforrás, amelyet az elmúlt évben mutattak be a Párizsi Autószalonon. Az Insignia és a Zafira Tourer modellekbe szánt motor megfelel az euró 6-os normáknak, 170 lóerős és maximális nyomatéka 400 Nm.
Az Opel mérnökei szerint az új motor nagyon gazdaságos, de fogyasztása mellett alacsony a károsanyag-kibocsájtása is - ám számszerű adatokat egyelőre nem hoztak nyilvánosságra. A mérnökök szerint a motor jóval halkabb, mint arra bárki is számítana és működés közbeni rezgésén is sokat finomítottak. Alapjáratban az új motor 5 decibellel halkabb, mint az elődjének számító 2.0-ás, 163 lóerős CDTi motor.
Az új erőforrás egy új, nagy kapacitású dízelmotor-generáció első tagja. A generáció többi tagjának fejlesztésén a torinói és a rüsselsheimi Opel-mérnökök dolgoznak, de segítségükre vannak az észak-amerikai munkatársak is.
A Kaiserslauternben található üzemben 1980 óta 9 millió motor készült, dízelmotorokkal 1982 óta foglalkoznak. 1996-ban egy új üzemet építettek külön a dízel erőforrások gyártására, ezzel a gyártó-kapacitás látványosan megnőtt.