A hírek szerint az Audi már most eldöntötte, hogy 2026-ban dobnak piacra utoljára új, belsőégésű motorral ellátott modelleket, ezt követően kizárólag teljesen elektromos járművek fejlesztésével foglalkoznak majd. Mindez a trendeket nézve nem meglepő, mégis kissé bátor kijelentés, amiből, ha valóság lesz, az Magyarországot is alaposan érintheti – és nemcsak a leendő vásárlóknak felkínált paletta sokszínűsége miatt.
Egybehangzó német lapértesülések szerint a fenti tervekről Markus Duesmann, az Audi igazgatóságának elnöke beszélt nemrég a cég ingolstadti főhadiszállásán, azóta pedig a 2026-as dátum mellett egyéb részletek is napvilágot láttak. Ezek közül a legmeglepőbb talán, hogy nemcsak a szigorodó környezetvédelmi szabályok kereszttüzében lévő benzines és dízeles kocsiktól vennének búcsút rövid úton, hanem a hibrid technológiától is.
Ha minden igaz, a várhatóan 2026-ban érkező Q8 e-tron lehet az utolsóként debütáló hagyományos hajtású Audi. A jelenlegi típusoknál szokásos 6-7 éves kifutási idővel számolva ez nagyjából 2032-33-ig lehet gyártásban, így a 100%-ig villanykorszak bő egy évtized múlva kezdődhet el ténylegesen a márkánál.
A technológia térnyerése persze vélhetően addig is fokozódik majd. Az Audi jelenleg 6 teljesen elektromos modellt kínál (e-tron és e-tron Sportback szabadidő-autók, e-tron GT és RS e-tron GT sportszedánok, illetve Q4 e-tron és Q4 e-tron Sportback kompakt szabadidő-autók), de az ígéretek további 20 ilyen típusról szólnak 2025-ig, melyek közül az A6 e-tron lehet a következő.
A bejelentéssel az Audi alaposan rálicitált legnagyobb riválisaira: a Mercedes például eddig csak az EV-fejlesztések felgyorsításáról beszélt, míg a BMW egyelőre annyit fogalmazott meg, hogy 2030-ra már eladásai felét az elektromos autók teszik majd ki. Ezzel együtt a szakértők többsége úgy reagált a hírre, hogy bejöhet az Audi stratégiája, a következő 5-10 évben ugyanis várhatóan elhárulnak, vagy legalábbis mérséklődnek a villanyautózás robbanásszerű elterjedése előtt jelenleg tornyosuló akadályok – azaz többek közt jelentősen bővül a töltőhálózat és közeledik egymáshoz a hagyományos és elektromos autók ára.
A fentieknek természetesen idehaza is nagy visszhangja volt, hiszen ne feledjük, Győrben működik a vállalat egyik legnagyobb gyára, amelynek működésére nagy hatással lehet a technológiaváltás. Egyes aggódó tudósítások kiemelik, hogy az elektromos motorok összeállításához mintegy negyedannyi szakemberre van szükség, mint a dízel- vagy benzinerőforrások esetén, ám úgy tudni, az Audinak van leépítés nélküli terve arra az időszakra, amikor már valóban csak tisztán villanyüzemű kocsik gurulnak le a futószalagokról.