A költséghatékonyság és a közös alapok kihasználásának köszönhetően a Stellantis jolly-joker platformjára épül majd a következő Fiat Punto, akárcsak mérettársai: a Peugeot 208 és 2008, az Opel Corsa és Mokka, valamint a Citroën C4 és a DS 3 Crossback. A 2023-ra várható kisautóból valószínűleg többféle elektromos változat is készül majd.
Az eredeti Punto 1993-as bemutatkozása után gyorsan Európa egyik kedvenc kisautója lett, 1995-ben még az Év Autójának is megválasztották praktikuma és stílusa miatt. Az eredeti vonalon '99-ig készült, de a magyar (és szomszédos) utakon még ma is sokszor találkozhatunk vele. A gazdasági környezet és az utóbbi évek tulajdonosi hullámainak következtében előállt egy olyan helyzet, ami elképzelhetetlen lett volna korábban a Fiat történelmében: nincs friss városi kisautó a márka kínálatában. A Fiat 500 és a Panda kisebbek, a Fiat Tipo nagyobb ennél a méretosztálynál, így ott keletkezett hiány a szortimentben, ahol a Fiat mindig is a legerősebb volt.
Jó ideje eltűnt tehát a Fiat Punto, és elég furcsa, de szinte senki sem vette észre: az egykor hihetetlen népszerűségnek örvendő típus után az érdeklődés lelohadt menet közben, úgyhogy nem is jött igazi utód, csak a harmadik generációt tupírozták-frissítgették újra és újra. A végső pofon talán az volt, hogy amikor az eladások már amúgy is szinte lenullázódtak, az Euro NCAP újra összetörte a korosodó Puntót, így az egykoron 5 csillagos dicsőség egy félelmetesen hangzó, 0 csillagos bukásra cserélődött fel a hivatalos oldalukon. Végül 13 évvel a megjelenés után az utolsó generációs Fiat Punto utódlás nélkül halt ki 2018-ban, és azóta sem jött hír az esetleges folytatásról, egészen mostanáig.
A Fiat-Chrysler és a PSA fúziójából létrejött Stellantis gyártóóriás hivatalos prezentáción árulta el ugyanis, hogy egyes márkáinak mi a jövője, a Fiatnál pedig ott virított, hogy bizony érkezik egy autó, amit ha nem is biztosan Puntónak fognak hívni, méretei alapján annak az utódja lesz. Az új modell a várakozások szerint 2023-ban startol majd el, kezdetben lágyhibrid, vagy full hibrid benzinesként, de mivel az alapjául szolgáló (multifunkcionális) CMP padlólemez alkalmas elektromos hajtásláncok befogadására is, konnektoros hibrid és teljesen elektromos változatra is számíthatunk rá egy esztendőre. Népes családba érkezik majd a kis Fiat, főleg, hogy nem csak a már meglévő PSA modellek rokona lesz, hanem a szintén jelenleg tetszhalott Lancia Ypsilon is kap következő generációt, ugyanerre a platformra. Akik esetleg nem ezt várták, és most csalódottak, csak mert az Opel Corsához hasonlóan az új Punto is lényegében egy Peugeot 208 lesz álruhában, azoknak szolgálhatunk egy jó hírrel is: még mindig jobban jártunk, mint az indiaiak, akikre időközben még egy Grande Punto faceliftet rásóztak, immár Punto Evo néven. A modern alap garantált ezúttal, és várhatóan az olaszos stílusjegyekkel azért igyekeznek a gyártók a jövevényt megkülönböztetni számos (iker)testvérkéjétől, reméljük, sikerrel.