„Bármikor szembejöhet” a vadiúj Huracán

„Bármikor szembejöhet” a vadiúj Huracán

„A versenypályáról az utakra”. Ezzel a szlogennel mutatták be minap a Lamborghini Huracán STO-t, amely ennek megfelelően a közúti forgalomban is használható, ám ettől függetlenül minden „porcikájában” a sebesség hajszolására született. Utóbbi persze nem is csoda, hisz olyan elődök alapjaira építkezett, mint az olasz gyártó saját versenyszériájában vitézkedő Huracán Super Trofeo EVO vagy épp a háromszoros Daytona 24 órás bajnok Huracán GT3 EVO.

A Forma–1-ből származó tapasztalatokat felhasználva megalkotott, Brembo karbon-kerámiás fékrendszer, Bridgestone Potenza abroncsok és a telemetria-adatokat is megjelenítő fedélzeti számítógép. Lássuk be, nem igazán olyan „kellékek” ezek, amelyeket egy normál utcai autó esetén megszoktunk. Persze a Huracán STO nem is az, sőt, nyugodtan mondhatjuk, hogy csak annyiban hasonlít egy hétköznapi járműre, hogy rendszámtáblát kaphat.

A sportkocsiban a győri Audi-gyárban készülő 5.2 literes, V10-es szívómotor kap helyet, amely 8000-es fordulaton 640 lóerős teljesítményre képes, a csúcsnyomaték pedig 565 Nm környékén van. Ez 3 másodperces állóhelyzetből 100 km/h-ra történő gyorsulásra elegendő, amire persze a vérbeli Lamborghini-rajongók rögtön rávághatják, hogy meg sem közelíti a házon belüli rekorder Performante 2,2 mp-es értékét.

Mivel mégiscsak egy utcai autóról van szó, a cég a frissen kiadott közleményébe beleszőtt néhány olyan információt is, amely a mindennapos használat esetén érdekes lehet. Közzétették például a fékutakat: az STO ezek alapján 100 km/h-ról 30 méter, 200-as tempóról pedig 110 méter alatt képes teljesen megállni. Kissé megmosolyogtató módon a Lamborghini a csomagtartó kapacitását is feltüntette (38 liter) – bár aligha hinnénk, hogy lesz akárcsak egyetlen vevő is, akinek ez nyomós érv lesz a kocsi mellett (vagy ellen).

Apropó vásárlók, az olaszok elárulták a 2021 tavaszán átadásra kerülő első példányok árát is, amelyek külső és belső színvilágukat illetően természetesen maximálisan személyre szabhatóak lesznek. Ez alapján Európában egész pontos 249 412 eurót kell majd fizetni értük, ami jelenlegi árfolyamon számolva kicsivel több mint 90 millió forint. Ezért a tetemes összegért a majdani szerencsés tulajdonosok 1339 kilogrammnyi (ez egyébként 43 kilóval kevesebb, mint a már emlegetett Performante modell tömege) színtiszta erőt kapnak, amit a versenypályák mellett akár az utakra is rászabadíthatnak majd.