Az átdolgozott Optima Hybrid a Kia harmadik generációs regeneratív fékrendszerét használja. Az új rendszer gyorsabban reagál, hála annak az integrált fékműködtető egységnek, amely lerövidíti az ABS beavatkozását megelőző időt, és 100 km/óráról tekintélyes 1,7 méterrel rövidítette le a féktávot.
Változott az első és hátsó lökhárító, valamint az autó profilját is átdolgozták; új díszítőelemek láthatók a küszöbökön és a kerékíveken; megújult az ötküllős, 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák rajzolata.
A megújult Optima Hybrid az optikai változásokon túl egy sor új funkcióval is gazdagodott: ilyen a hibrid rendszer új érintőképernyős kezelőfelülete, a navigáció 8 colos kijelzője, az iPod csatlakoztathatóság, a szellőztethető első ülések, valamint a hátsó üléssori szellőzőrostélyok.
Új az opciós tartozékok sorában a 'High Tech' csomag, amely a holttér-felügyeletet, a sávtartó automatát és az intelligens parkolástámogató rendszert tartalmazza.
Az átdolgozott Kia Optima Hybrid gyártása 2014 áprilisában indul Koreában; az új modell európai forgalmazása még az idén megkezdődik.