Bentley-re cserélték a szánt

Bentley-re cserélték a szánt

Az év végéhez közeledve a legtöbb cég olthatatlan vágyat érez aziránt, hogy valami kis aprósággal kapcsolódjon a karácsony hangulatához, kedveskedjen vevőinek, ügyfeleinek. Egy étel- vagy italmárka esetén ez egy limitált szériás, ünnepi csomagolással könnyen megoldható – de mit tegyen egy autógyártó? Nos, a Bentley-nél úgy gondolták, ők is tudnak alkalomhoz illő köntöst adni egyik „termékükre”: ez lett a Flying Spur V8-as szedánjuk „Reindeer Eight”, azaz „Rénszarvas Nyolcas” kiadása.

A kocsi „hivatalosan” a rénszarvasok gazdájának, azaz magának a Mikulásnak készült, a nevén kívül erre utal a hozzá illő fényezés is. Sőt, hogy még többek arcára csaljanak mosolyt, ezúttal a jól ismert szárnyas B betűt ábrázoló logót is egy aranyszínű, 3D nyomtatással készült szarvasra cserélték, az autó hátulján pedig a V8 felirat helyén a már említett Reindeer Eight kapott helyet – hiszen a „sofőr” mégis csak jobban boldogul Rudolfékkal, mint a hengerekkel.

A projekt keretében a különleges autó külső és belső dizájnján dolgozó Bentley-munkatársak mellett a kommunikációval foglalkozó csapat is alaposan szabadjára engedhette fantáziáját. A brit cég ugyanis egyebek mellett olyan mondatokat fűzött a nagy leleplezéshez, minthogy a kocsi fedélzeti számítógépe gondosan tárolja és kijelzi azoknak a gyerekeknek a listáját, akit a Télapónak fel kell keresnie világkörüli útja során.

A Crewe-i székhelyű vállalatnál egyébként azt is kiszámolták, hogy a Mikulásnak nem kevesebb mint 41 millió mérföldet (csaknem 66 millió kilométert) kell megtennie egyetlen éjszaka alatt, így fejlesztésekkel jelentősen javítottak a kocsi vezethetőségén, teljesítményén, valamint növelték a két tankolás alatt megtehető távolságot is. Nyilvánvalóan legkésőbb ezen a ponton végérvényesen átléptünk a fikció világába – bár hozzá kell tenni, a lóerőszám fokozása nemcsak kitaláció, a Flying Spur V8 4.0 literes turbómotorja ugyanis 500 helyett 542 lóerőt tud a „karácsonyi verzióban”.

Mindez persze amennyire játék, legalább annyira ügyes marketingfogás is a Bentley részéről, hiszen kihasználták az alkalmat, hogy a Mikulás kabátjába álcázva hívják fel a figyelmet négyajtós szalonautójukra, amelyből tavaly jött ki a legfrissebb, harmadik generációs modell. A Flying Spur ráadásul mostantól az egyetlen szedán a Bentley palettáján, miután néhány hónappal ezelőtt a Mulsanne gyártását tíz év után felfüggesztették. Hogy ezek után népszerűbbé válik-e ez a típus, azzal kapcsolatban meg kell várnunk, mit hoz – a Télapó után szabadon – a „ho-ho-ho-holnap…”