Bővül az orosz luxusmárka palettája

Bővül az orosz luxusmárka palettája

„Putyin nyári kocsija”. Csak így nevezik a nemzetközi autós szlengben az orosz luxusmárka legújabb modelljét, az Aurus Senat kabrió változatát. Korábban ugyanebből a sorozatból fellebbent már a függöny egy kisbuszról és egy limuzinról is – utóbbinak a páncélozott változata „fuvarozza” az orosz elnököt. És bár a nyitott tető jelentette biztonsági kockázat miatt az új darabbal aligha fog utazni Putyin, az orosz milliárdosok azért biztosan bejelentkeznek majd 1-2 példányért.

Az Aurus márkával elég egyértelmű céljai vannak az oroszoknak: szeretnék, ha legtehetősebb honfitársaik a külföldről importált Rolls-Royce-ok vagy épp Bentley-k helyett a saját iparuk büszkeségével furikáznának. Márpedig milliárdosból akad jócskán arrafelé, akik számára plusz érv lehet az Aurus mellett, hogy a márka legdrágább – és főleg: legbiztonságosabb – változatát maga az elnök használja.

Putyin páncélozott limuzinja persze nem akármilyen darab. A karosszéria hossza 6,6 méter, a súlya pedig, hála a felhasznált különleges anyagoknak, nem kevesebb, mint 7200 kilogramm. A közúti forgalomba szánt változat ennél éppen egy méterrel rövidebb, és csaknem harmadannyit, 2700 kg-ot nyom. „Mozgékonyságáról” egy 4,4 literes, nyolc hengeres motor gondoskodik, amelynek teljesítménye csaknem 600 lóerő.

Ráadásul úgy fest, a 21. század elvárásaira még a kőolaj- és a földgázmezőiről híres Oroszországban is gondolnak: a luxuslimuzin ugyanis hibridhajtású! A hátsó tengely mögött egy lítium-vas-foszfát akkumulátort helyeztek el, amelynek segítségével – rövidtávon és kis sebességgel – tisztán elektromos hajtással is képes haladni. Az autó erőforrásai állítólag teljes egészében orosz fejlesztésűek, bár korábban felröppentek olyan hírek, hogy a projektbe a Porsche és a Bosch szakemberei is bekapcsolódtak.

Ami a most napvilágot látott kabrió verziót illeti, a kialakítása nagyrészt megegyezik a limuzinéval, de a tengelytávja rövidebb lett és 20 milliméterrel „lejjebb ültették”. A legnagyobb eltérések természetesen a beltéri anyaghasználatban vannak, hiszen – ahogy az egy nyitott tetős autóhoz illik – a legtöbb helyre a nedvességet és az egyéb környezeti hatásokat jobban tűrő elemek kerültek.

Az Aurus Senatból egyelőre évi 100-150 darab készül, de a gyár eltökélt célja, hogy a termelést rövidesen több ezresre növelje. A várakozások szerint Oroszország mellett Kínában és az arab világban is lehet felvevőpiaca a 100 millió rubeles (kb. 44 millió forintos) alapáron kínált modelleknek. Ha minden igaz, a közelmúltban a Genfi Autószalonon már „beköszönő” márka jövőre a nyugat-európai piacon is megjelenik, de hogy ott milyen érdeklődésre számíthat, azt egyelőre nehéz megjósolni.