A Volvo XC90-es új generációja a világ egyik leggazdaságosabb szabadidő-autója lesz – legalábbis ezt állítja a svéd gyártó.
A plug-in hibrid csúcsmodelljének szánt autó a Twin Engine technológiát fogja használni, kilométerenként pedig csupán 60 gramm széndioxidot bocsájt ki káros anyagként - ami meglehetősen jó eredmény, hiszen a motor - pontosabban motorok - teljesítménye 400 lóerő, maximális nyomatékuk pedig 640 Newtonméter.
Az XC90-es plug-in hibrid motorházában egy 2 literes négyhengeres benzinmotort találunk, amely az első kerekeket hajtja majd, míg a 60 kW-os, 80 lóerős teljesítményű elektromotor a hátsó kerekeket fogja mozgatni. Csak elektromos meghajtással a SUV 40 kilométer megtételére lesz képes.
Az XC90 teljes termékválasztékában többféle négyhengeres motor is szerepel, úgy dízel mint benzines erőforrások - mások mellett a D5-ös biturbós dízelmotor, amelyik 225 lóerős és 450 Newtonméteres maximális nyomatékú. Ez utóbbinak az átlagfogyasztása 6 liter lesz 100 kilométeren, míg a D4-es turbódízel motor a 190 lóerejével és 400 Newtonméteres maximális nyomatékával 5 liter üzemanyagot fogyaszt százon.
A választékban szerepel két benzines motor is: a T6-os 320 lóerős és 400 Newtonméteres maximális nyomatékú, míg a T5-ös motor 245 lóerős és 350 Newtonméteres nyomatékú lesz.