A felmérés megdöbbentő eredményt hozott. Három autótulajdonos közül egy ugyanis nem vállalna be még egyszer ilyen, új technológiás autót, hiába véli mindenki úgy, hogy ez az út vezet a környezettudatosabb, kevésbé szennyezett jövő felé.
Japánban ráadásul adókedvezményt is kaptak azok, akik elektromos autót vásároltak, de a vásárlókat nem csak ez győzte meg. Kedvezőnek ítélték meg a fenntartási költségeket és legtöbbször a tesztutakon az autó a leendő tulajdonos szívéhez is nőtt. Sok vásárlót bűvölt el az új, modern technológia varázsa is.
A rendszeres használat során azonban a tulajdonosok harmada csalódott az autóban. Bár Japánról van szó, ahol igazán gyorsan nő az elektromos energiát adó töltőállomások száma, az autótulajdonosok így is arra panaszkodtak, hogy kevés töltőállomást találtak. Az otthoni töltéssel pedig az a gond, hogy az többe kerül, mint arra számítottak.