Ahogy egy-két évtizeddel ezelőtt a xenonlámpa volt a sláger, úgy ma a LED-izzók korát – vagy, hogy stílszerűek legyünk, fénykorát – kezdjük élni. Egyre több internetes oldal kínál a tompított- és a távolsági fényszórókba utólag beszerelhető, elérhető áru LED-eket. Ezekkel kapcsolatban azonban nem árt néhány dolgot észben tartani.
Természetesen, ahogy manapság majdnem minden, úgy az autókba szánt, a gyárihoz képest töredék áron kínált LED-es fényforrások nagy része is Kínából érkezik. Ez önmagában persze még nem baj, az viszont már annál inkább, hogy a hazai előírások szerint ezek nem szabályosak. Nem található meg rajtuk ugyanis a jóváhagyáshoz szükséges úgynevezett „E-jel”, és nem számítanak a hagyományos halogénizzókkal csereszabatos alkatrészeknek. Nem véletlen, hogy bár jó nevű gyártók is foglalkoznak utólag beilleszthető LED-izzókkal, de ezeken a termékeken rendre feltüntetik, hogy közúti forgalomban nem használhatóak.
Részben a fentiből következő további probléma, hogy a lámpában elfoglalt pozíciójuk, a fénykibocsátásuk iránya és módja is eltér a halogénizzókétól, így a szokatlan szögben érkező, erősebb fény jelentősen zavarhatja a szembejövőket – ez egyébként még a gyárilag beállított, „eredeti” LED-izzók esetén sem ritka jelenség. Az utólag befabrikált LED-ek tehát szabálytalanságuk mellett a forgalom többi résztvevőjére való tekintettel sem tűnnek a legjobb választásnak – más kérdés, hogy ez utóbbi, mármint mások figyelembe vétele, sajnos nem minden autósnál számít szempontnak.
A különböző webshopokban az utólag beszerelhető LED-lámpákat nagyjából 10 és 30 ezer forint közötti áron kínálják (akadnak persze drágább, prémiumként hirdetett termékek), ami azért nem éppen alacsony „beugró”, ráadásul a vevőket gyakran a kicsomagolásnál is érik meglepetések. Az autók többségében a foglalatok ugyanis nem alkalmasak az ilyen fényforrások „befogadására”, így aztán rögvest egy külön adaptert is rendelni kell melléjük, ami – gyártótól és típustól függően – újabb több ezer (akár tízezer) forinttal dobja meg a cechet. Egyes, adatbuszos elektronikus rendszerű autókba ezen felül még egy illesztőmodulra is szükség lehet.
Néhányan megjegyzik, amolyan kompromisszumos megoldás lehet, ha csak a reflektor izzóját cserélik LED-esre, hiszen ez – az íratlan szabályokat betartva – nem zavarja a szembejövőket, hiszen ilyenkor lekapcsolják. Ráadásul ez a változat az utólag beszerelt izzók egyik legfőbb biztonsági kockázatát, a túlhevülés esélyét is csökkenti, hiszen ez a fényszóró általában csak rövidebb időtartamig van használatban. Ebben az esetben még egy előnye is lehet a LED-lámpáknak, hiszen a „reakcióidejük” gyorsabb, hatótávolságuk pedig hosszabb, így veszély esetén akár még a közlekedésbiztonság – szabálytalan, de hasznos – eszközei is lehetnek.