Úgy tűnik, a Porsche fejlesztői nincsenek híján a humorérzéknek: nem is olyan régen a teljesen elektromos Taycan új változatának egyik prototípusán tűnt fel a TDI (vagyis turbódízel) felirat, a minap pedig egy tesztelés alatt álló, ugyancsak kizárólag villanymotor által hajtott Boxsterre raktak „álkipufogót”. A német gyártó a korábbi hírek szerint az évtized közepére mondana búcsút a belsőégésű motoroknak a népszerű típusnál, néhány évvel azután pedig szinte teljesen „kizöldítené” palettáját.
Egy ideje tudvalevő, hogy a 718-asok – mind a Boxsterek, mind a Caymanok – 2025 táján érkező, következő generációja már tisztán elektromos lesz, így nem meglepő, hogy ez idő tájt már javában zajlanak az ezzel kapcsolatos tesztek. A bevezetőben említett Boxstert a fejlesztés alatt álló villanyjárművek próbatételeinek gyakori helyszínén, az Északi-sarkkör közelében szúrták ki, és a rajta elhelyezett töltőcsatlakozó, valamint a gyalogosokat figyelmeztető hangjelzés „árulta el”, hogy az a bizonyos kipufogóvég csak megtévesztésként került fel a kocsira.
Az új Boxsterek a várakozások szerint nem a mostani 718-asok alapjaira épülnek majd, hanem egy olyan platformra, amit kimondott a kisebb Porschék számára fejlesztettek ki. A többség pedig arra számít, hogy a leendő villany-Boxsterek felhasználják majd néhány megoldását annak a PPE nevű, új platformnak is, amin a Porsche az Audival közösen dolgozik, többek közt a Macan EV és a Q6 E-Tron számára.
Az eddig napvilágot látott információk alapján a vadiúj Boxsterek (és Caymanok) egyetlen elektromos erőforrással és hátsókerék-meghajtással debütálhatnak majd, de idővel várhatóan a dupla motoros, összkerekes verzióval is bővül majd a paletta. A jóslatok kb. 400 kilométeres hatótávról szólnak, valamint arról a most már szinte „kötelező” ígéretről, amely szerint a kocsikat 15 perc alatt fel lehet tölteni 5-ről 80%-ra.
A 718-asok fenti technológiaváltása szerves része a stuttgarti vállalat hosszútávú stratégiájának, amelynek értelmében 2030-ra már 80%-ban tisztán elektromos kocsikat szeretnének forgalmazni. Ebben a 2019 óta az utakon lévő Taycanok (képünkön), valamint a leendő új Boxsterek és Caymanok mellett szerepet kapnak majd a 2024 táján érkező elektromos Macanok, az elméletileg 2026-ban debütáló elektromos Cayenne-ek, a 2027-re várt elektromos Panamerák, illetve egy K1 néven emlegetett, hétüléses luxusautó, amelyet a Porsche 2027-ben dobna piacra. A jelenlegi palettáról csak a 911-eseknél nincs szó (egyelőre) hivatalosan tisztán elektromos variánsokról – igaz, egy hibrid modell bemutatása itt is küszöbön áll.