Elektromos népautóra hajt a VW

Elektromos népautóra hajt a VW

Jó nyolcvan évvel ezelőtt a legendás Volkswagen Bogárnak óriási szerepe volt abban, hogy az autózás a hétköznapi emberek számára is elérhető lehetőséggé vált. Most, amikor ez a világ minden jel szerint jókora korszakváltás előtt áll, a VW nem titkoltan azon a dolgozik, hogy az elektromos kocsik „tömegtermékké” válásában is oroszlánrészt vállaljon. E cél elérésének a legújabb, talán minden eddiginél ígéretesebb „eszköze” lehet az ID.1 néven emlegetett, kis méretű villanyautó, amelyről most újabb részletek láttak napvilágot.

A német gyártó a tavaly őszi Müncheni Autószalonon leplezte le az ID Life fedőnevű koncepcióautóját, amely a konszern legkisebb, MEB Entry elnevezésű platformjára épül. Az ID széria eddigi legkisebb tagjánál, az ID.3-nál bő 10 centiméterrel rövidebb (4,09 méter hosszú) jármű a méreteit tekintve házon belül leginkább a Polo legújabb generációjához hasonlítható.

A vállalat vezérigazgatója, Herbert Diess a napokban a nemzetközi sajtóban arról beszélt, korábban leginkább a felsőbb kategóriás modelleknél érte meg az „elektromosítás”, de most, hogy az új technológiáknak köszönhetően a gyártási költségeket le tudják faragni, és ezzel párhuzamosan a vásárlói igény is egyre nagyobb, már lehet létjogosultságuk a kisebb, jutányosabb áron kínált villanyautóknak is. Ezt a tendenciát igazolja, hogy a Volkswagen eredetileg 2027-re tervezte a minden bizonnyal majd ID.1-ként debütáló típus érkezését, ám jelen állás szerint erre akár már 2025-ben sor kerülhet.

Ami az eddig ismertté vált részleteket illeti, a költséghatékonysági megfontolásból elsőkerék-meghajtású kocsiba egy nagyjából 230 lóerős és 290 Nm-es villanymotor kerülhet, amelyet egy 57 kWh-s akkumulátor táplálhat majd. Mindez a várakozások szerint mintegy 400 kilométeres hatótávot tehet lehetővé, a használhatóságot pedig javítja, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően állítólag 10 perc alatt több mint 150 kilométer megtételére elegendő energiát lehet visszatölteni az aksiba.

Az ID.1 a Volkswagen spanyolországi gyárában készülhet majd, a Cupra és Škoda emblémák alatt futó testvérmodelljeivel egyetemben. A leendő autó kimondva-kimondatlanul a 2025-re már erősen „kifutáshoz közelivé” váló E-upot helyettesítheti majd a cég palettáján, méghozzá úgy, hogy az ígéretek alapján számottevő előrelépést hoz a funkcionalitás, a hatékonyság és a teljesítmény terén – miközben az ára „elődjénél” alacsonyabb lehet. Nos, egy vadiúj E-upon jelenleg valamivel 20 ezer euró feletti (átszámítva kb. 8 millió forintos) árcímke fityeg, vagyis most úgy tűnik, pár év múlva ezért az összegért, vagy akár valamivel kevesebbért vehető majd meg az ID.1. A kérdés már csak az: mindez elegendő lesz-e az első „valódi, elektromos népautó” státuszának eléréséhez?