Érkezik a tisztán elektromos Mégane!

Érkezik a tisztán elektromos Mégane!

A Renault a szeptemberi Müncheni Autószalonon mutatta be következő teljesen elektromos autója, a Mégane E-Tech Electric végleges változatát, a kompakt crossover pedig a jövő év elején meg is érkezik a kereskedésekbe. Ennek megfelelően mostanra egyre több részletet lehet tudni róla – a minap pedig az is kiderült, Magyarországon mennyiért lehet majd megvásárolni.

Mindenekelőtt kezdjük a névvel: a vadonatúj kocsi ugyan „papíron” a márka egyik legnépszerűbb típusa, a Mégane családjába érkezik, a méreteit (4,22 méteres hosszúság, 1,8 méteres szélesség és 1,5 méteres magasság) tekintve házon belül sokkal inkább a Captur-höz áll közel. A nagyjából 1600 kilogramm tömegű E-Tech Electric a Renault, a Nissan és a Mitsubishi által közösen kifejlesztett CMF-EV platformra épül, amelyet rajta kívül a Nissan Ariya használ.

Az autó kétféle akkumulátorral lesz elérhető: a 40 kWh-s 300 kilométeres hatótávot ígér, a 60 kWh-s pedig 450-et. Az elsőkerékmeghajtású kocsi a kisebb motorral 130 lóerős teljesítményre és 250 Nm-es csúcsnyomatékra képes, míg az erősebb változat már 220 lóerőt és 300 Nm-t produkál. A Mégane E-Tech Electric legerősebb verziói 8 másodpercen belül tudják le a 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulást, a végsebesség pedig 160 km/h-ban limitált.

Felszereltségi szintből három is lesz, fejlettségi sorrendben EQUILIBRE, TECHNO ÉS ICONIC fantázianevekkel. Az idehaza a hírek szerint mintegy 13,2 millió forintról induló alapmodellben egyebek mellett full LED első fényszórókat, valamint sávelhagyást megakadályozó rendszert találunk. A közepes szinten már a kétzónás klíma és a kamerás belső visszapillantó is „alap”, az ICONIC variánsok pedig többek közt elektromosan állítható, fűthető, masszázsfunkciós első ülésekkel csalogatják a vevőket. Utóbbi modellek kizárólag a nagyobb akkumulátorral rendelhetők, méghozzá 16,9 millió forinttól.

A biztonság természetesen kiemelt szempont volt a villany-SUV tervezésekor, ennek jegyében a „Fireman Access” nevű innováció is helyet kapott a funkciók közt: ez tűz esetén könnyű hozzáférést engedélyez az akkumulátorhoz a mentésben részt vevők számára, amivel állítólag 5 perc alatt el lehet oltani a lángokat a villanyautóknál nem ritkán látható 1-3 órás procedúrák helyett.

Ha minden igaz, a Mégane E-Tech Electric lesz az első Renault, amely már a márka megújult emblémáját viseli majd magán. A jövőre frissülő logó megtartja az eredetileg a magyar származású Victor Vasarely által megálmodott „gyémántdizájnt”, és a cég reményei szerint jól szimbolizálja majd a Renault megújulását ebben az egyre inkább elektromos korszakban.