A gép külsőleg komoly ráncfelvarráson esett át, a motor is bikább lett, így igazi ellenfele tud lenni az M5-ös BMW-nek és az RS6-os Audinak.
Az autó belső terében nem történt különösebb változtatás, hozza a megszokott Mercedeses kényelmet, határozott változtatásokkal a külső tekintetében találkozunk.
A hátsó fényszóróban a tolatólámpa középről alulra került, elől a szellőzőrácsokon és a légbeömlőkön történt határozottabb változtatás, na meg az első, kerekebb és nagyobb lökhárítóban.
Az új modell pedig búcsút mond a dupla első fényszóróknak is. A tervek szerint az E63 AMG szedán és kombi változatban is elérhető lesz. Az új autó, amely erőt, fiatalosságot és sportosságot sugároz, valószínűleg méltó ellenfele lesz a már említett BMW-nek és Audinak, teljesítmény szempontjából pedig a két gépkocsi között helyezkedik el.
Motorja a 2010-es, 5,5 literes, ikerturbós V8-as motor, amely szintén fiatalosodott kicsit: már 557 lóerő kifejtésére képes, a nyomaték pedig 700 Nm-ről 720-ra emelkedett. Így az autó 0-ról 100-ra 4,2 másodperc alatt gyorsul, szemben az M5-ös 4,4 valamint az RS6-os 3,9 másodperces gyorsulásával. A sportosabb verzió 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra - ennek motorja 585 lóerős és 800 Nm-es nyomatékú.
Az új autó automata váltója 7 sebességes lesz és négy lehetőség közül választhatunk: C - Controlled Efficiency, S - Sport, S+ - Sport Plus és M - Manual.