Sunderlandben, az Egyesült Királyságban kezdték meg a gyártását az új, kicsit európaisított Nissan Leafnek.
A világon már több mint 54 ezer Leaf közlekedik hangtalanul, kipufogógáz kibocsájtása nélkül csak elektromos meghajtással. A Nissan tervezői többek között figyelembe vették a Leaf-tulajdonosok észrevételeit is, így nagy esély van arra, hogy a megújított Nissan az autósok kedvencévé válik.
Az első, Európában gyártott autók 2013 közepétől lesznek megvásárolhatók, de addig is lássuk, miben változott a mindössze két és fél éve piacra dobott Leaf! Bár külsőre nagyon hasonlónak tűnhet az eredeti, induló modellhez, a felszín alatt végrehajtott jelentős fejlesztések még meggyőzőbb érvekkel szolgálnak az akkumulátoros autók használata mellett.
Több mint 100 kisebb-nagyobb módosítást hajtottak végre az új Nissan Leafen. Az új autónak nagyobb a hatótávolsága, tágasabb a csomagtere, nagyobb kényelmet, belső teret és több választási lehetőséget kínál.
A módosítások között az egyik legfontosabb, hogy az autó hatótávolsága nagyobb lett. Tömege átlagosan 32 kilogrammal csökkent, a motor pedig teljesen integrált lett, ami gyakorlatban azt jelenti, hogy nagyobb befogadóképességű lett a csomagtér.
A választható 6,6 kW-os töltővel a feltöltési idő a felére csökkent. Az autót ezen kívül a kliens kérésére például 360 fokos parkolókamerával is felszerelik.