Történelmi éve volt tavaly a Mercedes-Benz luxus (mármint „még luxusabb”) autóira specializálódott brandjének: a Maybach előbb leleplezte az első plug-in hibrid modelljét, majd rögtön előrukkolt egy tisztán elektromos kocsival is, amely az EQS 680 SUV nevet kapta. Az USA-ban gyártott típus az amerikai után rövidesen az európai piacra is megérkezik, így itt az ideje, hogy az Auto Check Center cikkeinek olvasóival is megosszunk néhány részletet vele kapcsolatban.
Az újdonság a 2022-ben debütált Mercedes-Benz EQS SUV-ra épül, így lényegében az egyébként sem épp szerény kocsi prémiumverziójának tekinthető. Mivel a fejlesztők egyik elsődleges szempontja a leendő tulajdonosok kényelme volt, az alapváltozattal ellentétben itt nem próbáltak meg 3 üléssort is „bezsúfolni” az utastérbe. Helyette hátul két különálló szék kapott helyet, amelyek közül a jobb oldaliból az anyósülés „rovására” komfortos fekvőhely is kialakítható.
Az 5,12 méter hosszú, 2,03 méter széles és 1,72 méter magas, dupla motoros, összekerék-meghajtású kocsiban ezenkívül olyan extrákat is találunk, mint a hűthető és fűthető pohártartók, a fedélzeti minibár, a masszázsülések vagy épp az a parfümszóró, amely a külön a Maybach számára készült illatot fecskendezi szét az utastérben.
De nemcsak a luxus terén mutat újat a jármű az elődjéhez képest. Az említett EQS SUV Mercikből korábban 3 variáns került az utakra, melyek közül a legizmosabb (580 4MATIC) 544 lóerős teljesítményre és 858 Nm-es csúcsnyomatékra képes. A Maybach szakemberei által kezelésbe vett kivitel azonban nem kevesebb mint 658 lóerőt és 950 Nm-t vonultat fel, ennek köszönhetően 4,4 másodperc alatt megoldja a 0-100-as sprintet. A végsebesség viszont változatlanul 210 km/h-ra korlátozódik.
Villanyautóról lévén szó érdemes kitérni a hatótávra is: a vállalat közlése alapján a 108 kWh-s akkumulátorral ellátott Mercedes-Maybach EQS 680 SUV egyetlen töltéssel nagyjából 600 kilométert tud megtenni, de 15 percnyi „újratáplálással” akár újabb 220 km-nyi energia nyerhető. Az iparágban mértékadónak számító 10%-ról 80%-ra való töltés pedig nagyjából fél órába telik.
Az ötajtós szabadidő-autó a Mercedes-Benz alabamai üzemében készül, így nem meglepő módon a tengerentúli vevők jutnak hozzá leghamarabb, ám a vállalat nem feledkezik meg az ázsiai és az európai vásárlókról sem. Utóbbiak a friss információk szerint idén ősszel rendelhetik meg a típust, ám egyelőre csak a németországi indulóárak ismertek. Ezek alapján a legelső teljesen elektromos Maybachért legalább 200 ezer eurót, azaz átszámítva körülbelül 77 millió forintot kell majd kifizetni.