Ez a Mustang tényleg vad lett

Ez a Mustang tényleg vad lett

Amikor a Ford tavaly előállt a tisztán elektromos Mustang terveivel, már tudni lehetett, hogy a vállalat marketingosztályának nem lesz könnyű dolga, ha az úttörő (mások szerint inkább szentségtörő…) modellt meg akarják szerettetni a vérbeli rajongókkal, akik számára a Mustang név egyet jelent a V8-as benzinmotorral. Nos, a gyártó most egy nem akármilyen „reklámmal” állt elő: elkészítették a Mach-E bivalyerős „rokonát”, amely a teljesítmény terén senkiben sem hagyhat hiányérzetet.

A minap leleplezett prototípusnak a jelek szerint tényleg az a legfőbb feladata, hogy bebizonyítsa, egy teljesen elektromos autó is méltó lehet a jellegzetes vadló-emblémára, ezáltal növelje a várhatóan ősszel piacra kerülő Mustang Mach-E villanymotoros SUV eladási adatait. A további hírverés jegyében nem lenne meglepő, ha a most megalkotott kocsit rövidesen viszontlátnánk néhány legendás versenypályán, ahol megpróbálhatja majd megdönteni a rekordokat.

Merthogy a paraméterei alapján erre abszolút alkalmas lehet. A mérnökök összesen 7 villanymotorral látták el, amelyek együttesen 1419 lóerő leadására képesek. Az első tengelynél 3, a hátsónál pedig 4 erőforrás dolgozik, az érdekesség pedig az, hogy könnyedén szabályozható, mikor melyikek vegyenek részt a hajtásban. Ez azt jelenti, hogy a Mach-E 1400 névre keresztelt jármű driftelésben, gyorsulásban és a versenypályákon is megállhatja a helyét.

Az akkumulátorcsomagot egy 56,8 kWh-s, speciális hűtésű, különlegesen gyors kisülésű, nikkel-mangán-kobalt összetételű pakk jelenti. Hogy mindez milyen hatótávot eredményez, arról egyelőre nem láttak napvilágot részletek, mindenesetre sokat mondó, hogy a cég közlése szerint az autó képes lenne egy NASCAR-futamon is végig menni – márpedig ott a legrövidebb táv is 300 mérföld (kb. 480 km) felett van.

A beszámolók szerint a mintegy 10 ezer munkaóra alatt elkészült kocsi teljes karosszériája karbon kompozit, leszámítva a motorháztetőt, amely a szénszálas műanyag alternatívájának szánt organikus karbonból épül fel.

A Fordnál tehát bíznak benne, hogy a „népszerűsítő kampány” jól sikerül, és a Mach-E 1400 körüli felhajtás kelendőbbé teszi a hamarosan érkező elektromos szabadidő-autót is. Egy kis rásegítésre vélhetően szükség is van, az első tömeggyártású villany-Mustang ugyanis az eddigi információk alapján nem lesz túl olcsó: a briteknél korábban kb. 17 millió forintnak megfelelő összegről volt szó, amiből alighanem következtethetünk a komplett európai piacon várható árakra.