Lassan magunk mögött hagyjuk a 2024-es esztendőt, így itt a legfőbb ideje előretekinteni: vajon milyen új autók fogják uralni a hírfolyamokat és persze az eladási listákat 2025-ben? Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében pontosan ezt próbáljuk megjövendölni, méghozzá a különböző márkák tömegmodellnek szánt kocsijaira fókuszálva!
A Volkswagen már legalább két éve dolgozik az ID.2all nevű ötajtós ferdehátúján (képünkön), amelyet kimondva-kimondatlanul a Golf tisztán elektromos utódjának szánnak. A 2025-ös esztendő végre tényleg elhozhatja a premiert a MEB platform kisebb és egyszerűbb verziójára (MEB Entry) épülő jármű számára, amelytől 223 lóerős teljesítményre, 7 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásra és nagyjából 450 kilométeres hatótávra érdemes számítani. Akik keveslik ezeket a teljesítményadatokat, azoknak jó hír, hogy a német gyártó már az izmosabb GTI változat érkezését is beharangozta.
És ahogy azt megszokhattuk, a VW konszern vezető márkájának új modelljét alapul véve a Škoda és a Cupra is előrukkol egy-egy, a saját erényeit előtérbe helyező variánssal. Előbbi márkánál így 2025 az Epiq éve lehet, amely az Enyaq és az Elroq után a csehek harmadik 100%-ban elektromos kocsija, és a tervek szerint valamivel az ID.2all alá, forintban kifejezve 10 millió környékére lövik be az árát. A harmadik „testvér” pedig a Cupra Raval lesz, amely a spanyol brand hagyományaihoz híven sportosabb külsővel és belsővel igyekszik majd megtalálni a maga vásárlóit.
Elnézve a Dacia hazai népszerűségét, nem volna meglepő, ha a legtöbben az egyelőre csak „nagy Dusterként” emlegetett Bigster kereskedésekbe kerülését várnák legjobban az előttünk álló évben. A 4,57 méter hosszú, 1,81 méter széles és 1,71 méter magas SUV-ban már a Renault csoport továbbfejlesztett hibrid technológiája kap helyet: a full hibrid változat a hírek szerint egy 1.8 literes benzinmotor és egy villanyerőforrás koprodukcióját vonultatja fel, 155 lóerős összteljesítmény mellett.
A Dacia Bigstert egyébként a brit carwow oldal által szervezett szakmai szavazáson is a legjobban várt autók közé választották, csakúgy, mint a Fiat Grande Pandát. Utóbbi kocsitól remélhetjük jövőre az egyik legszínesebb palettát motorválaszték terén, a meglévő információk alapján ugyanis benzines, hibrid és tisztán elektromos verzióban is készül majd. Az újdonság azonos alapokra épül az idén megismert Citroën C3-assal – amelynél a közeljövő slágere a hétüléses C3 Aircross lehet.
A fenti felsorolás pedig ezzel természetesen messze nem teljes, hiszen a tervek szerint jövőre találkozhatunk az utakon többek közt Európa egyik legkelendőbb kompakt crossoverének új, elektromos kivitelével, a Ford Puma Gen-E-vel vagy épp a ’90-es évekből jól ismert típus nevét felélesztő, de immár a megfizethető villanyautók mezőnyében versengő Renault Twingo E-Tech-kel.