Ezekkel „állítaná meg a lejtőn” a Taycanokat a Porsche

Ezekkel „állítaná meg a lejtőn” a Taycanokat a Porsche

A Porsche a közelmúltban hozta nyilvánosságra az idei első három negyedév összesített eladási adatait, amikből kiderült, hogy a márka elektromos átállásában kulcsszerepet betöltő Taycanból csak fele annyi fogyott, mint egy esztendővel korábban. Mindez a vállalat komplett statisztikájára is rányomta a bélyegét, ugyanis az előző év azonos időszakához képest idén eddig 7%-kal kevesebb járművet adtak el. A fentiek, és a villanyautók kapcsán egyre gyakrabban felhangzó vészharangok, dacára a stuttgarti székhelyű cég a jelek szerint egyelőre bízik a típusban, olyannyira, hogy nemrég 3 új változatát is bejelentettek. Az Auto Check Center friss írásában a minap Magyarországon is elérhetővé vált újdonságokról ejtünk néhány szót.

A Taycan 2019-ben került az utakra, méghozzá a Porsche első tisztán elektromos, szériagyártású autójaként. A kocsi már eddig is túl volt néhány nagy mérföldkövön az idei évben, az esztendő elején ugyanis előbb jelentős teljesítmény- és hatótáv-növekedést hozó frissítésen esett át, majd bemutatkozott az első 1000 lóerő felett változat, a Taycan Turbo GT. A német gyártó azonban az év végére is tartogatott egy – illetve három – nagy dobást: a szedán- és kombiverzióban is érkező GTS (Gran Turismo Sport), valamint a Taycan 4 friss bemutatásával immár 16 modellt számlál az igencsak változatos paletta.

Kezdjük a GTS-sel, amely jelző immár több mint 60 éve, egész pontosan a 904 Carrera GTS 1963-as premierje óta az igazán sportos karakterű Porschéket illeti. Ennek megfelelően mind a szedán-, mind a kombi variáns mintegy 100 lóerővel izmosabb az elődjénél, elérve ezzel a 700 lóerős teljesítményt. Ezzel párhuzamosan a 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulás ideje 3,7-ről 3,3 másodpercre, a 0-200-as sprinté pedig 12-ről 10,4 másodpercre csökkent. Az már csak a ráadás, hogy közben a hatótávot is sikerült számottevő mértékben fokozni: a WLTP-szabvány szerint 628 kilométert lehet megtenni újratöltés nélkül az új GTS-ekkel.

A cég közlése szerint az egyik új, ígéretes funkció az úgynevezett push-to-pass, amely segítségével egyetlen gombnyomással 10 másodperc erejéig mintegy 95 extra lóerő állhat a sofőr rendelkezésére. A Taycan Turbo GT-nél is látott módon a plusz teljesítmény aktiválását a sebességmérő órán megjelenő fénygyűrűk, illetve a műszerfalon egy visszaszámláló jelzi, igazi videójátékos élményt nyújtva a vezetőülésben helyet foglalóknak.

A Taycan 4 pedig a maga konfigurációtól függően 400-430 lóerős teljesítményével és kb. 560-640 kilométeres hatótávjával egyértelműen a kínálat alsó régiójába érkezik – ám ezzel együtt is hoz innovációt. Ez lesz ugyanis az első, szedánkivitelű Taycan, amelyik már a belépőszinten összkerék-meghajtással van felvértezve. A mérnökök munkáját dicséri, hogy az első tengelyre bekerülő, második villanymotor jelentette 80 kilogrammos súlygyarapodás ellenére az autó azonos teljesítmény mellett is jobban gyorsul, mint hátsókerék-meghajtású „testvére”.

A legifjabb Taycanok 2025-ben érkeznek a kereskedésekbe, az interneten fellehető információk alapján pedig a Taycan 4 hazai indulóra mintegy 47,5 millió, míg a GTS-eké nagyjából 65 millió forint lesz.