Ezekkel száguld tovább a 007-es

Ezekkel száguld tovább a 007-es

James Bond és az Aston Martin már-már elválaszthatatlan partnerek a filmvásznon, így az eddig is biztosnak tűnt, hogy a brit luxusgyártó autói nem hiányozhatnak a várhatóan jövő tavasszal mozikba kerülő, 25. Bond-filmből se. A napokban aztán lehullt a lepel arról is, a világ legismertebb titkos ügynökének bőrébe bújó Daniel Craiget pontosan melyik típusok volánja mögött láthatjuk majd száguldani.

Az egyelőre csak „Bond 25” munkacímen emlegetett produkció a jelek szerint szép ívet ír majd le a múlttól a jelenen át egészen a jövőig, hiszen az Aston Martin két régi nagy klasszikusa mellett a cég legújabb, még csak tervek szintjén létező modelljei is helyet kapnak benne.

Ami a múltat illeti, ismét őfelsége titkos ügynökének szolgálatába áll egy Aston Martin DB5-ös, amely már az 1964-es Goldfinger című filmben is használatban volt, akkor még Sean Connery révén. És nem számít új darabnak a V8 Vantage sem, amelyet az 1987-es Halálos rémületben című filmben csodálhattak meg a rajongók, akkor épp Timothy Dalton vezetésével.

És bár a fenti két kocsi is képes a korukat meghazudtoló végsebességre, az elmaradhatatlan üldözős jelenetekhez vélhetően az Aston Martin legújabb limitált szériás kiadását, a Valhallát veszi majd elő a stáb. Az idei Genfi Autószalonon bemutatkozó, 1000 lóerős hiperautóban egy hathengeres, turbófeltöltős benzinmotor dobog, kiegészítve egy plug-in hibrid hajtáslánccal. A mindössze 500 példányban készülő Valhalla egyébként korábban RB-003 kódnéven futott, a két betű pedig nem mást jelent, mint a Forma–1-es Red Bull istállót: a csúcsjárgányt a világbajnok versenyautók megálmodója, Adrian Newey tervezte.

Azt pedig már korábban bejelentették, hogy a tervek szerint 2020 elejére elkészülő filmmel James Bond is beáll a környezettudatosok táborába, hiszen az Aston Martin készülőben lévő, tisztán elektromos autóját, a Rapid E-t is vezeti majd. Az eddig napvilágra került információk szerint ez sem lesz éppen lassú: a hátsó tengelyen elhelyezett két villanymotor összteljesítményét 610 lóerőre becsülik, amely mintegy 4 másodperc alatt pörgeti fel 100 km/h-ig a sebességmérőt.

A patinás brit gyártó egyébként ezzel a modellel debütál az elektromos autók piacán, a nyitástól pedig rengeteget várnak a cégvezetők. Ha abból indulunk, hogy a küszöbön álló új Bond-film meglehetősen jó reklámot jelent majd, könnyen lehet, hogy – átszámítva 100 millió forint körüli vételár ide vagy oda – gyorsan el is kapkodják az egyelőre beütemezett 155 darab Rapid E-t.