Küszöbön áll a Hyundai prémiummárkája, a Genesis első olyan típusának érkezése, amelyből kizárólag elektromos változatok születnek majd. Az európai piacra nagy reményekkel belépő GV60-nal kapcsolatban még nem minden műszaki részlet ismert, de a dél-koreaiak addig is tesznek róla, hogy felkeltsék a luxus crossover leendő vásárlóinak érdeklődését. A napokban például a slusszkulcsot helyettesítő, innovatív rendszerről adtak hírt.
A „Face Connect” névre keresztelt technológia lényege, hogy arcfelismerő szoftver segítségével azonosítja a jármű mellé lépőket, és ha az illető szerepel az előre beprogramozott „kívánatos személyek” listáján, akkor automatikusan kinyitja neki az ajtót. Annak érdekében, hogy mindez éjszaka vagy pocsék látási viszonyok közepette is működjön, a rendszer úgynevezett közeli infravörös megoldást alkalmaz.
Az elhagyott kulcsok problémájának megoldása vagy épp a „babrálás” kiiktatása mellett persze mást is tud a „Face Connect”, például ahogy rájön, ki készül épp a volán mögé ülni, automatikusan beállítja az ülést és a kormányt az ő, korábban megadott méreteire. „Szép új világ” – sóhajthatnak fel most azok, akik kissé ódzkodnak attól, hogy személyes identitásunkat ilyen mértékben a gépekre bízzuk.
Krimirajongó olvasóink pedig a fentieket látva azt a kérdést tehették fel magukban: ezek szerint az egypetéjű ikrek bármikor „elköthetik” majd egymás kocsiját? Nos, egyrészt a legfejlettebb arcfelismerő programok már az ő esetükben is képesek viszonylag nagy biztonsággal különbséget tenni, másrészt az autó beindításához már ujjlenyomatra is szükség van –tudományos kutatások alapján pedig ilyen téren kimutatható differencia van az ikrek közt is.
De hogy magáról az autóról is szó essék, a Genesis GV60 az eddig publikussá vált információk szerint a Hyundai Ioniq 5-tel és a Kia EV6-tal közös platformra (Hyundai E-GMP) épül, és egy-, illetve két villanymotoros variációban is rendelhető lesz. Ha az imént említett „testvérmodelljeiből” indulunk ki, a csúcsteljesítmény 300 lóerő, a maximális hatótáv pedig 500 kilométer környékén alakulhat majd.
Az ötajtós, kompakt szabadidő-autónál a luxusérzetet többek közt olyan kiegészítők erősítik majd, mint a menetirány szabályozására szolgáló, különleges kristálygömb kapcsoló. Emellett a fejlett informatikai rendszerek sora sem ér véget a „Face Connectnél”, hiszen az oldalsó tükröket például a célnak az ígéretek szerint tökéletesen megfelelő videókamerák helyettesítik. Az ilyen és ehhez hasonló megoldások tehát egyelőre a prémiumszegmens kiváltságai a Hyundai Csoportnál, de a „szabványosítási” hullámot látva nem lenne meglepő, ha idővel az alsóbb kategóriákban is megjelennének.