Ford Fiesta ST – kicsi a bors és erős

Ford Fiesta ST – kicsi a bors és erős
2013-ban jelenik meg az új Ford Fiesta ST, amelyik az 1980-as első sportos Fiestáknak a legifjabb generációja.

Az első ST logós Fiesták 2005-ben jelentek meg, most pedig - ahogy mondani szokták - ráncfelvarráson esett át a modell és megjelent az új kiadás.

Az új ST is olyan mint az előd, már ami az életérzést illeti. Kicsi háromajtós autó, de amikor beindul a motorja, már érezni, lehet, hogy kicsi és gonosz, vagy inkább kicsi de bivalyerős autóba ültünk. És ami külön jó, hogy az új Fiesta ST nem csak jobban néz ki az elődjénél, hanem erősebb és üzemagyag-takarékosabb is.

A Fiesta ST mindössze 6,9 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/h-ra, végsebessége pedig akár 220km/h feletti értéket is elérhet. Ezt a teljesítményt a speciálisan hangolt, 1,6 literes, 180 lóerős EcoBoost benzinmotornak köszönhető, amely 20%-kal felülmúlja a hozzá hasonló motorokban rejlő erőt. Az autó üzemanyag-hatékonysága is jó, széndioxid-kibocsátása csupán 139 g/km.

Az autó sportos jellegét nem csak a duplacsövű króm-kipufogó, vagy a trapéz-alakú hűtőmaszk adja. Beülve az autóba sportülésekbe huppanunk, megmarkolhatjuk a sportos kormányt, lábunkat a könnyűfém-pedálokra helyezhetjük és már indulhat is a képzeletbeli verseny!

A Fiesta ST menetstabilizátora háromféle beállítással használható: teljes védelem a teljesen bekapcsolat verzió, de létezik kicsit megengedőbb beállítás és teljesen is ki lehet kapcsolni ezt a szolgáltatást. Apropó kikapcsolás! Bár Fiesta ST egy tökös kis sportautó, kis is lehet herélni: a Ford szervizekben limitálni lehet benne a maximális sebességet, kikapcsolhatatlanná lehet tenni a menetstabilizálást és még a hangrendszer maximális hangerejét is limitálni lehet, úgyhogy kezes bárányt is lehet csinálni a vad Fiesta ST-ből!

Ford Fiesta ST – kicsi a bors és erős